کد خبر ۴۰۰۵۱ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم خبر داد

نوسازی 1200 دستگاه تاکسی درون‌شهری

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از نوسازی هزار و 200 دستگاه تاکسی درون‌شهری طی یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،مرتضی عزتی در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص رتبه بندی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در شرکت‌ها صورت گرفته در حال حاضر 23 شرکت زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی داریم.

وی با اشاره به حذف برخی از شرکت‌ها به دلیل ناتوانی در ارائه خدمات مطلوب بیان کرد: در حال حاضر حدود 800 ماشین بدون شرکت باقی مانده و باید از نظر تعداد خودرو ظرفیت شرکت‌ها را تغییر دهیم چراکه درصدد هستیم تا شرکت‌هایی که خدمات مناسب ندارند تعلیق کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با تاکید بر اینکه بخشی از ظرفیتی که برای رتبه‌های مختلف تعریف شده متناسب با امکانات آن‌ها است گفت: این نیست که شرکت‌های رتبه بالا درآمد ناچیز داشته باشند برای برای آن‌ها سرویس مدارس نیز وجود دارد که درآمدزایی دارد.

وی به وجود 5 هزار و 900 تاکسی در شهر قم اشاره کرد و تاکید بر اقدامات سازمان تاکسیرانی در نوسازی ناوگان افزود: تا روز گذشته نوسازی تاکسی‌های فرسوده سطح شهر به هزار و 200 دستگاه رسیده است و در زمینه نوسازی در کشور اول شدیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم به شرایط نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی در شهر اشاره کرد و گفت: برای نوسازی 20 میلیون وام 16 درصد به رانندگان داده می‌شود و بابت اسقاط خودرو 5 میلیون تومان و بابت لاشه آن نیز 500 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: 5 میلیون نیز خود راننده پرداخت دارد که برای رانندگانی که مشکل مالی دارند نیز 5 میلیون وام قرض الحسنه پیش‌بینی کرده‌ایم.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com