کد خبر ۴۰۳۰۷ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
رئیس هیأت‌‌‌ انجمن‌های ورزشی استان قم خبر داد

مدال نقره ارمغان راگبی‌باز قم از مسابقات آسیایی 2017

رئیس هیأت‌‌‌ انجمن‌های ورزشی استان قم گفت: رشته راگبی به عنوان یک از ورزش‌های زیر مجموعه این هیأت‌‌‌ نخستین مدال برون‌مرزی سال 96 را نصیب ورزش قم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سعید توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: حاصل تلاش تیم اعزامی ایران به پیکارهای راگبی قهرمانی غرب آسیا و جدال با تیم‌های مطرح شرکت کننده در این دوره از مسابقات، سرانجام کسب مقام دوم، عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره این پیکارها بود.

وی ادامه داد: در ترکیب تیم اعزامی راگبی کشورمان به این دوره از مسابقات، نواب اسدزاده به عنوان نخستین ملی‌پوش سال 1396 این هیأت‌‌‌ حضور داشت و خوشبختانه با درخشش قابل توجه در ترکیب تیم ایران همراه با سایر اعضای تیم مقام ارزشمند نایب‌قهرمانی را به ارمغان آورد.

رئیس هیأت‌‌‌ انجمن‌های ورزشی استان قم اضافه کرد: بعد از ماه‌ها تمرین و برگزاری اردوهای متنوع آماده‌سازی، تیم ملی راگبی مردان ایران به رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا اعزام شد و یکی از ملی‌پوشان حاضر در ترکیب این تیم، نواب اسدزاده از استان قم بود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ازبکستان میزبانی مسابقات گروه سوم مسابقات راگبی غرب آسیا را انجام داد و تیم راگبی ایران در حالی به این مسابقات رفت که در اسفند ماه سال 1395 نیز در رقابت‌های قهرمانی راگبی رنکینگ آسیا به میزبانی دوحه قطر نیز با حریفان آسیایی خود روبه‌رو شده بود.

توکلی یاد آور شد: مسابقات راگبی هفت نفره رنکینگ آسیا که در دوحه مرکز قطر برگزار شد با قهرمانی فیلیپین و کسب مقام ششمی تیم ملی کشورمان همراه بود ملی‌پوشان راگبی بعد از پایان آن رقابت‌ها، راهی مسابقات راگبی غرب آسیا شدند و در این رقابت‌ها با عملکرد بهتر موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی شدند.

وی اضافه کرد: میزبانی رقابت‌های 2017 راگبی غرب آسیا را شهر تاشکند ازبکستان انجام داد و در حالی که نواب اسدزاده به عنوان تنها ملی‌پوش قم به این پیکارها رفته بود، این تیم با عملکرد موفق تمامی اعضای خود رتبه دوم غرب قاره کهن را به ارمغان آورد.

رئیس هیأت‌‌‌ انجمن‌های ورزشی استان قم در پایان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات راگبی 15 نفره غرب آسیا تیم ملی کشورمان در گروه سوم مسابقات با تیم‌های ملی قطر، لبنان و اردن هم‌گروه بود و تنها تیم قهرمان این گروه به سید دو آسیا راه پیدا کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com