کد خبر ۴۰۴۲۵ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
شهردار قم مطرح کرد

اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی در قم/تله سیژ بوستان علوی تا نیمه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار قم اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: هزار و 600 میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری در حوزه عمرانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، بودجه شهرداری را همچون خونی در رگ‌های مدیریت شهری عنوان کرد و اظهار کرد: اگر این خون به درستی در ‌رگ‌های شهر جریان پیدا نکند ادامه روند رشد و توسعه با اختلال روبه رو خواهد شد و در این راستا بدهی‌های شهرداری یکی از مشکلات جدی بود.

وی با اشاره به تهاتر بخش عمده بدهی‌های شهرداری با بانک‌ها تصریح کرد: با حمایت نمایندگان مردم قم و رئیس شورای اسلامی شهر قریب به 890 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری قم تهاتر شد.

شهردار قم از تخصیص بدهی‌های دولت به شهرداری اشاره کرد و گفت: این تخصیص البته دو ساله است اما در حساب شهرداری قرار گرفته و امید را برای حرکت آینده ما زنده می‌کند.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای حرکت منسجم شهرداری قم تصریح کرد: بودجه سال 96 نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد تومان برای شهر قم پیش‌بینی شد که فاینانس خط اول و دوم مترو قریب به 500 میلیون یورو به این بودجه اضافه خواهد شد.

سقائیان‌نژاد اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و افزود: هزار و 600 میلیارد تومان از بودجه امسال شهرداری در حوزه عمرانی است.

وی به اقدامات و برنامه‌های شهرداری در حوزه زیست محیطی و توسعه فضای سبز اشاره کرد و افزود: تا پایان فروردین کلنگ زنی 10 مجموعه فرهنگی، تفریحی و ورزشی را در مناطق هشتگانه خواهیم داشت.

شهردار قم اجرای این پروژه‌ها را در راستای توسعه امکانات فرهنگی و ورزشی شهر عنوان کرد و گفت: طبق برنامه این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به توسعه 330 هکتاری فضای سبز قم و کاشت بیش از 450 هزار اصله درخت اشاره کرد و گفت: امسال نزدیک به 300 هزار تن آسفالت برای توزیع در معابر پیش‌بینی شده که این آمار سال گذشته قریب به 250 هزار تن بوده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای پروژه‌های تفریحی باغ پرندگان، تله سیژ و تلکه کابین شهر قم گفت: پایه‌های تله سیز در بوستان علوی در حال نصب است و تجهیزات آن نیز وارد شده و تا اواسط سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به بهسازی ورودی‌های شهر قم اشاره کرد و گفت: در زمینه مدیریت پسماند نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم و می‌خواهیم از تخریب محیط زیست در این بخش جلوگیری کنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری قم چارت مصوب با 6 معاونت دارد گفت: با این چارت که به تازگی تصویب شده شرایط تشکیلاتی خوبی در شهرداری شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری در شرایط فعلی در بخش‌های مختلف با برنامه و منسجم حرکت می‌کند تصریح کرد: به دنبال تحقق شهری در خور جایگاه رفیع قم و مردم آن هستیم و در این راستا برنامه‌های متفاوتی پیش‌بینی شده که امیدواریم بتوانیم با قدرت آنها را پیگیری کرده و اجرایی کنیم.

سقائیان‌نژاد به اقدامات نوروزی شهرداری اشاره کرد و گفت: امسال هیچ چادرخواب در معابر شهر نداشتیم و به دنبال این می‌رویم که در شهر قم به همه احترام گذاشته شود و تکریم شهروندان و زائرین را داشته باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com