کد خبر ۴۰۴۵۶ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خبر داد

تدوین برنامه پنج ساله برای تولید برق خورشیدی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: برنامه پنج ساله ای را برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی و انرژی‌های نو در استان تدوین کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید حسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ضرورت توجه به سرمایه گذاران در استان اظهار کرد: باید از گذشته به بحث جذب سرمایه گذاران در استان قم توجه ویژه ای می‌شد، اکنون منابع دولتی در کشور و استان دیگر جوابگوی نیازها نیست، نیازهای فراوانی در کشور و استان قم داریم، اما منابع دولتی محدود هستند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاران یکی از اولویت‌های اصلی در کشور است، در استان قم هم راهی جز توجه به این مساله را نداریم، طی دو سال گذشته بیشتر زمان خودمان را صرف این کردیم که مدیران را نسبت به این شرایط جدید توجیه کنیم و به آن‌ها بگوییم که هیچ راهی جز تلاش برای جذب سرمایه گذاران نداریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: برخی از مدیران قبلا نگاه دولتی داشتند و برای انجام پروژه‌ها تنها به دنبال جذب منابع دولتی بودند، به این مدیران گفتیم که باید خودشان خلق منابع کنند و طرح‌ها را انجام دهند.

رضوی با اشاره به تغییر نگاه مدیران در استان قم اظهار کرد: مدیران استان تا حدودی قبول کردند که دیگر نگاه دولتی نداشته باشند و برای اجرای طرح‌ها به دنبال جذب سرمایه گذار بروند و بسترهای این کار در استان قم فراهم شده است.

وی ادامه داد: پیشنهادهای زیادی را در خصوص سرمایه گذاری در استان قم دریافت کرده و این پیشنهادها را دسته بندی کردیم. برای تولید برق در استان قم از طریق انرژی خورشیدی و انرژی‌های نو سرمایه گذاران فراوانی داریم و این سرمایه گذاران پیشنهادهای متنوعی را به دستگاه‌های اجرایی استان دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خاطرنشان کرد: برنامه پنج ساله ای را برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی و انرژی‌های نو در استان تدوین کردیم، براساس این برنامه باید برای تولید حدود 350 مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی و انرژی‌های نو در استان، سرمایه گذار جذب کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com