کد خبر ۳۹۱۰۲ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم:

365 هزار خانوار در استان قم سکونت دارند

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: براساس نتایج طرح سرشماری نفوس و مسکن اکنون 365 هزار خانوار در استان داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد جواد شاکر آرانی در مراسم اختتامیه طرح سرشماری نفوس و مسکن که عصر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اجرای این طرح در استان اظهار کرد: طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95، هشتمین سرشماری ملی کشور بود، ثبت نام اینترنتی این طرح از سوم تا 27 مهرماه در استان قم انجام شد و 41 درصد مردم استان از طریق اینترنت در طرح سرشماری شرکت کردند.

وی ادامه داد: در ثبت نام اینترنتی طرح سرشماری 525 هزار نفر از مردم استان قم که 151 هزار خانوار را تشکیل می‌دادند، شرکت کردند، برای تشویق مردم برای شرکت اینترنتی در طرح سرشماری از ظرفیت مساجد و مدارس استفاده کردیم و صدا و سیما و رسانه‌ها هم کمک زیادی به این طرح کردند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: 927 حوزه آمارگیری در طرح سرشماری نفوس و مسکن استان طراحی شد که مامورین آمارگیر موظف به مراجعه به این حوزه‌ها بودند.

شاکر آرانی با اشاره به جمعیت استان قم اظهار کرد: براساس نتایج طرح سرشماری نفوس و مسکن اکنون 365 هزار خانوار در استان داریم، در حالی که در سرشماری سال 90، جمعیت استان قم یک میلیون و 151 هزار نفر بود و در آن سال 321 هزار خانوار با میانگین هر خانوار 3.59 نفر در استان داشتیم.

وی ادامه داد: شهروندان استان قم در تکمیل مشخصات خود در طرح سرشماری از طریق اینترنت مشارکت خوبی داشتند و امیدواریم که از تجربیات سرشماری سال 95 در سرشماری‌های بعدی کشور هم استفاده کنیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: بحث اعلام نتایج طرح سرشماری مهم‌ترین قسمت این طرح است، سرشماری سال 95 یک کار تلفیقی بود و در این طرح علاوه بر مامورین آمارگیر، مردم هم در جمع آوری اطلاعات مشارکت داشتند.

شاکر آرانی با اشاره به زمان اعلام نتایج دقیق طرح سرشماری نفوس و مسکن خاطرنشان کرد: نتایج این طرح در بهمن ماه به صورت ملی اعلام می‌شود، در سرشماری‌های قبلی حدود یک سال طول می‌کشید تا نتایج سرشماری اعلام شود، اما امسال تنها سه ماه پس از سرشماری، نتایج آن اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com