کد خبر ۴۲۹۷۳ انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
در طرح پاکسازی بوستان های قم؛

دستگیری اراذل و اوباش در قم+تصاویر

شب گذشته پاکسازی بوستان های قم با همکاری تیم های ویژه قضایی عملیاتی فرماندهی عملیات سپاه استان و نواحی بسیج و کلانتری های 19 توحید و 14 شیخ آباد انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری ثامن  با توجه به چند حادثه اخیر در استان قم که توسط برخی از اراذل و اوباش صورت گرفت ، شب گذشته طرح پاکسازی بوستان های قم انجام شد.

حدود ساعت 21:30 جمعه شب در میدان شهید مطهری قم، سه موتورسیکلت سوار زیر 20 سال که شرب خمر کرده بودند، در این مکان شروع به فریاد و عربده کشی کردند.

یک جوان زیر 20 سال نسبت به کار آنها معترض شد که یکی از موتورسیکلت سوارها با چاقو به وی حمله ور شد و از ناحیه پشت کتف این جوان را مورد اصابت قرار داد.

جوان مجروح به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل می شود اما متاسفانه جان خود را از دست داد.

ضاربان دستگیر و ضارب اصلی به جرم خود اعتراف کرد.

در این زمینه مهدی کاهه دادستان قم اظهار داشت: در پی درگیری چند شب پیش در میدان مطهری قم که منجر به فوت یک جوان گشت ، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب قم از همان ابتدای حادثه به همراه عوامل انتظامی از جمله پلیس آگاهی و کلانتری و جانشین فرماندهی انتظامی قم با تمام توان و نیرو وارد عمل گشته و تا ساعت 5 صبح هر 3 متهم حادثه را دستگیر نمودند.

وی افزود: قاتل سوار بر موتوری سه ترک در نزدیکی میدان مطهری با 3موتور دوترک دیگر وارد درگیری لفظی شده و این ماجرا تا میدان ادامه و در انتها محمد حسین(قاتل) بلافاصله پس از شروع درگیری فیزیکی با چاقو به قلب مقتول ابوالفضل ف.پ ضربه ای وارد می نماید که متاسفانه در همان لحظه منجر به فوت وی شده و متهمین بلافاصله از محل گریخته و متواری می شوند که خوشبختانه با تلاش فراوان همه عوامل قضایی و انتظامی و با استفاده از شگردهای تخصصی و نوین ردگیری،  هرسه متهم فراری دستگیر و تحویل مرجع قضایی گشت.

کاهه تاکید کرد:  با برهم زنندگان نظم و امنیت شهر با قاطعیت تمام برخورد خواهد شد.

بعد از این هشدار بود که شب گذشته پاکسازی بوستان ها خصوصا در مناطق حادثه خیز انجام شد.

پاکسازی بوستان های قم  با همکاری تیم های ویژه قضایی عملیاتی فرماندهی عملیات سپاه استان و نواحی بسیج و کلانتری های 19 توحید و 14 شیخ آباد انجام شد.

درطرح پاکسازی بوستان ها چند تن از ارازل و اوباش دستگیر شدند.

مردم حاضر در بوستان جوان نیروگاه  و بوستان نرجس در امامزاده ابراهیم(ع) با دیدن این حرکت  برای ابراز رضایت از این طرح مدام صلوات می فرستادند و از عوامل  تیم قضائی قدردانی می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی وانقلاب  قم :در راستای مقابله با هنجار شکنان اجتماعی و برهم زنندگان آرامش عمومی شهر ، طرح های برخورد قاطعانه که به طور پیوسته در حال اجرا بود ، تشدید یافت.

در این راستا در شبه گذشته طرح پاکسازی بوستان های شهر از اراذل و اوباش با همکاری عوامل بسیج و عوامل انتظامی هر حوزه اجرا گردید که مجموعاً 18 نفر دستگیر و به مراجع قانونی دلالت داده شدند.

در این طرح ضربتی شبانه بوستان های جوان ، انار ، شفق ، نرگس ، جواد ائمه ، صبا از لوس وجود هنجارشکنان پاک گشت که اکثر آن ها به دلیل حمل سلاح سرد و قدرت نمایی با چاقو و ایجاد مزاحت دستگیر شدند.

همچنین یک سارق حرفه ای موتور سیکلت در محدوده چهاراه سرگردان که با خرد کردن قطعات موتور اقدام به فروش موتور های دزدی می نموده توسط عوامل گشت ویژه دادستانی با همکاری عوامل بسیج دستگیر و تحویل مرجع قانونی گشت.

در این زمینه یکی از شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: سپاسگزاریم از تک تک سربازان امام زمان(عج)، خدا مسئولین قضایی را خیر بدهد ، این اراذل و اوباش مخصوصا آنها که در منطقه نیروگاه ایجاد نا امنی می کنند را دستگیر کنید و  به اشد مجازات تنبیه کنید.

همچنین یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: واقعا از این قاطعیت نیروی انتظامی و سپاه و بسیج خوشحال شدم ، این طرح ها مداومت داشته باشد و دستگیر شدگان به اشد مجازات برسند و کاش این مجازات در ملا عام باشد تا درست عبرتی برای افرادی باشد که فکر ایجاد نا امنی هستند مطمعن باشید همه مردم از مسئولین در این زمینه حمایت می کنند ما از دادستان قم تشکر می کنم و خواهش می کنیم این قاطعیت را ادامه دهند.

غریب معاون قضائی دادستان قم در پاسخ به این سوال خبرنگار ثامن  که آیا مانند گذشته اعدام ها و یا چرخاندن مجرمان در مناطق جرم خیز در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد؟ اظهار داشت:  این مسئله یکی از مصادیق پیشگیری کیفری است، مجازات باید هم متناسب  وهم قاطع باشد، هم اینکه به اطلاع مردم رسیده شود تا جنبه بازداندگی داشته باشد یکی از مصادیق که می تواند این مهم را محقق کند مجازات در ملا عام باشد.

وی تصریح کرد: این مسئله جزء مواردی است که قاضی صادر کننده اگر این تشخیص را بدهد که به مصلحت است این رای از جمله شلاق  و اعدام  در ملا عام اجرا شود ، انجام می شود و مواردی هم انجام شده است.


 



برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com