کد خبر ۴۳۸۸۷ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

اهتمام دولت به گسترش شاخص های بهداشت و درمان در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان داشت: طرح تحول نظام سلامت به امر شاخص های بهداشت و درمان توجه جدی داشت و سعی کرد تا این امر را در کشور بهبود دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه امروز در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری دولتی استان قم، با اشاره به ارتقا شاخص های بهداشت و درمان در جامعه گفت: طبق گفته کارشناسان امر و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی، شاهد ارتقا شاخص های بهداشت و درمان در کشور هستیم که این امر به عنوان افتخار به شمار می رود.

 وی عنوان داشت: طرح تحول نظام سلامت به امر شاخص های بهداشت و درمان توجه جدی داشت و سعی کرد تا این امر را در کشور بهبود دهد.

دکتر ایرانی خواه با اشاره به راه اندازی مراکز درمان ناباروری در کشور تصریح کرد: این مراکز دولتی نیز در راستای طرح تحول نظام سلامت اجرایی شد که در کنار آن توجه به زایمان طبیعی و رایگان کردن آن از دیگر مسائلی بود که دنبال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به زیرساخت های بهداشت و درمان دراستان قم اشاره کرد و گفت: این زیرساخت ها تا حد قابل توجهی رشد و پیشرفت داشته است که شاهد احداث مراکز درمانی جدید در قم بودیم و همانگونه که قول داده بودیم تا پایان این دولت 800 تخت بیمارستانی به مجموعه تخت های استان اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سیاست افزایش جمعیت تنها در دست وزارت بهداشت نیست گفت: طبق بررسی های صورت گرفته افزایش سن ازدواج از جمله مسائلی است که موجب ناباروری می شود و باید دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی،اقتصادی و... در این زمینه برنامه ریزی کرده تا این مشکلات برطرف شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com