کد خبر ۴۵۳۳۸ انتشار : ۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی عنوان کرد:

کاهش آسیب‌های رسانه‌ای با آموزش معارف قرآن/ اصل بر مدیریت رسانه‌های دیجیتال است نه حذف

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی با بیان اینکه آموزش معارف قرآن و مفاهيم کاربردی رساله حقوقیه می‌تواند آسیب‌های رسانه را به حداقل برساند، گفت: رویکرد دین، مدیریت رسانه‌های دیجیتال است نه حذف رسانه و يا حذف و تعطیلی تکنولوژی و فضای مجازی.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همایش آشنایی با اصول مدیریت رسانه با شعار «نه حرف من، نه حرف تو، حرف خدا»، یکشنبه، پنجم شهریورماه در مجتمع فرهنگی تفریحی وسف قم با حضور جمعی از یاوران نماز و اعضای انجمن شعر طلاب قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه در این همایش با اشاره به اجلاس سراسری نماز با موضوع فضای مجازی، گفت: آموزش معارف قرآن و مفاهيم کاربردی رساله حقوقیه می‌تواند آسیب‌های رسانه را به حداقل برساند. رویکرد دین، مدیریت رسانه‌های دیجیتال است نه حذف رسانه و يا حذف و تعطیلی تکنولوژی و فضای مجازی.
وی با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای، عامل مهمی در انتقال مطالب مفید و مضر به فرزندان است، عنوان کرد: با انتخاب بازی‌های سالم و توجه به رده‌بندی سنی هر بازی رایانه‌ای، می‌توان تهدید بازی را به فرصت تبدیل کرد.
هیجان کاذب بدون تخلیه
کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: از آنجا که در بازی‌های رایانه‌ای، هیجان کاذب به کودکان دست می‌دهد ولی تخلیه اتفاق نمی‌افتد بهتر است که ورزش، فعاليت‌های هیجانی و بازی‌های بومی و محلی را جایگزین بازی‌های رایانه‌ای، گوشی و تبلت فرزندان خود کنیم چراکه در بازی‌های فیزیکی، هیجان، تخلیه صحیح و روابط اجتماعی رخ خواهد داد.
مدیرعامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه بیان کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی بهترین بستر برای مزاحمت‌های محترمانه انسان‌های مشکل‌دار شده است که باید مراقب این نوع از ارتباطات باشیم.
وی با معرفی کتاب مفاتیح الحیات از آثار گرانقدر آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی و ضرورت توجه به آشنایی با سیره ائمه(ع) تصریح کرد: اولین الگوی کودکان، پدر و مادر هستند. بنابراین، باید توجه داشت که با الگوسازی صحیح، فرزندان را در مسیر درست قرار داد.
لطفیان سرگزی با بیان اینکه استفاده بیش از اندازه از اینترنت می‌تواند فقدان صمیمیت واقعی و افسردگی میان اعضای خانواده ایجاد کند، گفت: برخی خانواده‌ها از اینترنت به‌عنوان غریبه‌ای در منزل که خانواده را در سیطره خود قرار داده است یاد می‌کنند؛ اینترنت به خودی خود بد نیست، مهم نحوه استفاده از آن است. باید به فرزندان آموخت که اینترنت بیشتر جنبه کاری و تسهیل‌گری دارد تا تفریح و وقت‌گذرانی.
وی با اشاره به اینکه دانش ما از آسیب‌های اینترنت هنوز به بازپروری و رشد و گسترش نیاز دارد، خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: هرگز برنامه‌ها و فیلم‌هایی که مناسب با فرهنگ، سن، و درک فرزندان و ارزش‌های اخلاقی نیست تماشا نکنید؛ محیط زندگی خود را با کتابخوانی، ورزش، گردشگری، پیاده‌روی، حضور در نماز جماعت مساجد و... متنوع کنید.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com