کد خبر ۵۷۱۹۶ انتشار : ۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
رئیس ستاد اعتکاف قم:

بیش از 17 هزارقمی در سامانه اعتکاف ثبت نام کرده اند

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به نام نویسی بیش از 17 هزار قمی در سامانه اعتکاف،گفت:پنجم فروردین قرعه کشی این مراسم معنوی انجام می شود.

بیش از 17 هزارقمی در سامانه اعتکاف ثبت نام کرده اندبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام تکیه ای،رئیس ستاد اعتکاف استان قم از نام نویسی بیش از 17 هزار نفر در سامانه اینترنتی اعتکاف خبر داد.

وی افزود: امسال هفده هزار و صد و شصت و یک نفر، در سامانه اینترانتی اعتکاف استان ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام تکیه ای بیان کرد: پنجم فروردین قرعه کشی اعتکاف صورت می پذیرد و از طریق پیامک و اعلام در سایت اعتکاف 14هزار نفر برای مراسم معنوی اعتکاف در 22مسجد پذیرش می شوند.

به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم هر ماه قمری ایام البیض ( روزهای سفید ) گفته می شود و به عقیده مسلمانان ایام البیض ماههای رجب،‌ شعبان و رمضان دارای فضیلت بسیار است .

مراسم معنوی اعتکاف امسال 13 تا 15 رجب المرجب همزمان با ۱۱، ۱۲، ۱۳ ام فروردین ماه برگزار می شود که به دلیل مصادف شدن این رویداد با آغاز سال نو شمسی ، شعار امسال اعتکاف،احیای معنویت در بهار طبیعت انتخاب شده است.

از عمده ترین اعمال ایام البیض اعمال ام داوود است و برای برآمدن حاجات و برطرف شدن گرفتارها و دفع ظلم ظالمان موثر است و کیفیت و اجرای آن در کتب مفاتیح الجنان و مصباح شیخ آمده است.
خواندن آیات قرآن کریم؛
در این ایام به خواندن آیات سوره انعام، اسرا، کهف، لقمان، یس، صافات، فصلت، شوری، دخان، آیه الکرسی، فتح، واقعه، ملک، قلم و انشقاق سفارش شده است.
همچنین از دیگر اعمال این ایام زیارت امام حسین(ع) و به جای آوردن چهار رکعت نمازی که حضرت امیر (ع) در این روز به جای آورد.

سال گذشته 15 هزار نفر از مردم مومن قم در مساجد جامع معتکف شدند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com