کد خبر ۵۸۱۶۱ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰

قم|جشنواره سراسری چله سرو امسال در استان قم برگزار می‌شود

عضو شورای شهر قم از برگزاری جشنواره چله سرو در قم خبر داد و گفت: به دلیل آنکه قم همیشه در همه مسائل انقلاب پیشرو بوده، همایش سراسری چله سرو به‌صورت کشوری و با محوریت شهر مقدس قم انجام می‌شود.

حسن مالکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم در سال 97 و بررسی خدمات انجام‌شده در سال 96 در حوزه اجتماعی و فرهنگی در حوزه شهری اظهار داشت: در سال 96 در حوزه خدمات فرهنگی خوشبختانه اقدامات مناسبی انجام‌گرفته است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

وی در رابطه با طرح‌های در دست اقدام این کمیسیون در سال جاری گفت: با توجه به اینکه کوه خضر نبی بام شهر قم است و دارای جاذبه مناسبی برای گردشگران است به دنبال تبدیل این مرکز معنوی به قطب فرهنگی هستیم.

عضو شورای شهر قم ادامه داد: با تعامل مناسبی که با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم انجام‌شده است در چند روز آینده کف سازی پله‌های کوه خضر نبی از دامنه آن آغاز می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فعالیت نمایش‌خانه مردمی محراب در مصلای قدس افزود: نمایش‌خانه مصلای یکی از کارهای مناسبی است که در حوزه خدمات فرهنگی با تعامل مصلای قدس قم به نتیجه انجامیده است و در حال حاضر در حال ارائه خدمت به همشهریان قمی است.

وی تصریح کرد: واگذاری سالن‌های ورزشی که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است و در حال حاضر در اختیار این سازمان بوده و طبق قرارداد اولیه باید به شهرداری واگذاری شود یکی از برنامه‌های مهم این کمیسیون در حوزه ورزش است که تا به امروز انجام‌نشده است و با پیگیری‌های انجام‌شده با رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان قم و حضور وی در این کمیسیون، این سالن‌ها در سال جاری قطعاً به شهرداری عودت داده می‌شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به وضعیت معضلات اجتماعی موجود در قم و اهداف شورا در حل این معضلات اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم سال 97 که در دست اقدام بوده نشست‌های مختلف با گروه‌های فرهنگی شهر قم است که در نهایت به دنبال ایجاد محوریت شورای شهر در زمینهٔ مختلف اجتماعی هستیم تا از فعالیت‌های جزیره‌ای نهادهای مرتبط جلوگیری کرده و با یک سیاست‌گذاری مشخص و واحد این مهم در سطح شهر انجام شود تا خروجی مناسبی درزمینهٔ اجتماعی داشته باشیم.

مالکی نژاد ادامه داد: طرح مهم دیگر حرکت فرهنگی بزرگی با نام جشنواره چله سرو است که به دلیل اینکه قم همیشه در همه مسائل انقلاب پیشرو بوده است و یکی از تأکیدات رهبر انقلاب معرفی و ارائه آرمان‌های انقلاب اسلامی است، به‌صورت کشوری و با محوریت شهر مقدس قم انجام می‌گیرد.

وی افزود: محتوای این طرح به‌زودی و با تعامل با مسئولان استانی و نهادی‌های ذی‌ربط و باهدف استفاده مناسب از همه ظرفیت‌های استان اعلام خواهد شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com