کد خبر ۵۸۷۴۴ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۵

قم| آغاز عملیات احداث 63 واحد صنعتی در استان قم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از واگذاری 190 هکتار از شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، امیر هوشنگ طیبی نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به وضعیت صنعت استان قم اظهار داشت: هرچند سال گذشته در سطح کشور با وضعیت اقتصادی مطلوبی روبرو نبوده‌ایم اما در سطح استان قم رونق‌بخش صنعت به‌خوبی قابل احساس بود.

وی از واگذاری 190 هکتار از شهرک‌های صنعتی به سرمایه‌گذاران یادکرد و افزود: مراحل مقدماتی احداث 63 واحد صنعتی در استان قم آغازشده است که بعد از تکمیل این واحدها در حوزه اشتغال‌زایی استان شاهد پیشرفت قابل‌توجهی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با اشاره به احداث 183 واحد صنعتی در سال گذشته یادآور شد: با ایجاد این واحدها توانستیم اشتغال هزار و 841 نفر و 342 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم را برای استان قم رقم بزنیم.

وی از واگذاری 35 کارگاه صنعتی به سرمایه‌گذاران و 63 زمین به صنف درودگران یادکرد و گفت: با توجه به اینکه استان قم 60 درصد از تولیدات مصنوعات چوبی کشور را به خود اختصاص داده است طی این سال‌های اخیر برای توسعه شهرک ثامن‌الائمه(ع) تلاش‌های بسیاری انجام‌شده است.

طیبی نژاد افزایش قیمت دلار و نبود ارز در بازار را عامل مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی دانست و گفت: هرچند رکود اقتصادی در سطح ملی برطرف نشده است اما تلاش می‌کنیم تا با حمایت‌های خود فعالیت واحدهای صنعتی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت کارگران شهرک شکوهیه قم به 21 هزار نفر افزایش‌یافته است، اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در این شهرک درمجموع 13 هزار نفر فعالیت داشتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com