کد خبر ۶۰۸۷۳ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

قم| هنرستان قدس قم به هنرستان نمونه کشوری تبدیل می‌شود

استاندار قم گفت: هنرستان قدس به هنرستان نمونه کشوری تبدیل می‌شود، بازسازی و نوسازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی پایه‌ای و اصولی آموزش‌ و پرورش بهترین ظرفیت است.

وی با تأکید بر نقش ارزنده خیرین مدرسه‌ساز در گسترش سرانه‌های آموزشی استان افزود: اگر خیرین مدرسه نبودند وضعیت سرانه‌های آموزشی استان بغرنج‌تر از وضعیت کنونی بود.

استاندار قم با انتقاد مجدد از مطرح‌شدن مباحث کارشناسی در جلسات شورای آموزش‌ و پرورش گفت: در جلسات شورای آموزش و پرورش نباید مباحث کارشناسی مطرح شود، مسائل کارشناسی باید در کمیته‌ها و کارگروه‌های ویژه بررسی و مباحث کلان باید در شورای آموزش‌ و پرورش مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

صادقی با اشاره به بازدید اخیر از هنرستان قدس تأکید کرد: تأسف‌بار بوده که وضعیت و تجهیزات این هنرستان نسبت به 40 سال گذشته هیچ تغییری نکرده و به وضعیت به‌مراتب بدتری نیز دچار شده است.

وی با اشاره به نقش تجهیزات و امکانات مدرن و مجهز در هنرستان‌های استان عنوان کرد: بهبود تجهیزات و امکانات می‌تواند توانمندی افراد را بیشتر کرده و در بازار کار و صحنه عمل حرف برای گفتن داشته باشد.

استاندار قم ضعف هنرستان‌های استان در تربیت نیروهای ماهر را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نبودن نیروی ماهر در عرصه‌های فنی استان به خاطر عدم تقویت هنرستان‌ها است.

صادقی با اشاره به برنامه‌های استان در تجهیز هنرستان قدس تصریح کرد: هنرستان قدس به هنرستان نمونه کشوری تبدیل می‌شود، بازسازی و نوسازی  اساسی این هنرستان در دستور کار است.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز هزینه‌ها و کمک‌های خود را در راستای تجهیز هنرستان‌های استان هدایت کنند.

استاندار قم  با اشاره به مسئله شعار سال گفت: آموزش‌ و پرورش یکی از بهترین نهادهایی بوده که می‌تواند فرهنگ‌سازی این کار مهم را انجام دهد، فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی در کنار مسائل آموزشی دیگر بهترین راهکار عملیاتی شدن هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در  شعار سال است.

صادقی با اشاره به کمبود سرانه‌های آموزشی استان بیان کرد: سازمان برنامه‌ و بودجه استان برای تقویت بنیه آموزشی استان باید اعتبارات ویژه‌تری در نظر بگیرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com