کد خبر ۶۰۸۹۷ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۷
مدیر ستاد اقامه نماز قم:

70 طلبه در مساجد برنامه های فرهنگی اجرا می کنند

قم- ایرنا- مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: جهت اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و مباحث فرهنگی و قرآنی 70 طلبه در مساجد نقاط مختلف استان حضور پیدا کردند.

محمد خامه یار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این افراد در کنار اقامه نماز اقدام به برگزاری محافل تفسیر قرآن و جزخوانی، پاسخگویی به سئوالات شرعی و احکامی اقشار مختلف مردم و برپایی سفره های ساده افطاری می کنند.
وی افزود: جهت ترویج و تقویت فرهنگ نماز و آموزه های دینی باید برنامه های مختلف در قالب های مختلف هنری و فرهنگی اجرا شود تا برای مردم جذابیت ایجاد کند در همین راستا آموزش افراد در سنین کم به اقامه نماز و تولید محتواهای فرهنگی و تبلیغی در سطح جامعه و فضای مجازی در ترغیب مردم به نماز تاثیر گذار خواهد بود.
وی با بیان این که عملکرد ائمه جماعات در مساجد ارزیابی می شود گفت: در ماه مبارک رمضان بازدیدهای ویژه از مساجد قم صورت می گیرد تا ضمن بررسی مشکلات مساجد به تاثیرگذاری برنامه ها و وضعیت استقبال مردم و شرکت آنان در اقامه نمازهای جماعت پرداخته شود.
خامه یار خاطر نشان کرد: همچنین ارزیابی عملکرد 90 دستگاه و نهادهای مختلف طی یک سال گذشته در حال بررسی است تا در هفته جاری، بر اساس شاخص های مورد نظر از نهاد برتر در طرح های ابتکاری ترویج فرهنگ نماز تقدیر شود همچنین از خادمان نماز در مساجد نیز قدردانی خواهد شد.
در قم یک هزار و 200 مسجد وجود دارد.
وی حضور نیروهای جوان طلبه را در اجرای برنامه های مساجد مناسب عنوان کرد گفت: نحوه برقراری ارتباط با جوانان یک مساله مهمی است که امروزه به آن در حوزه های مختلف توجه بسیاری می شود از این رو باید طلاب جوان با داشتن سواد بالا بتوانند به نیازها و پرسش های جوانان پاسخ داده و آنان را برای مشارکت در برنامه های مساجد جذب کنند.
خامه یارگفت: مساجد نماد دینی و فرهنگی در هر محله ای هستند که باید در آنها برنامه های متناسب با نیاز جوانان و در راستای رشد فضائل اخلاقی و رفتاری اجرا شود.
وی با اشاره به تجهیز مساجد بین راهی ویژه 14 و 15 خردادماه گفت: برنامه ریزی با دستگاه های مربوطه صورت گرفته است تا ضمن توسعه و تجهیز نمازخانه های بین راهی، تانکرهای آب برای بحث وضو گرفتن مسافران نیز آماده شود.
وی ادامه داد: با حضور دستگاه های نظارتی و بازرسی از وضعیت 150 نمازخانه بین راهی و وضعیت و سرویس های بهداشتی آن بازدید به عمل آمده است.
وی خاطر نشان کرد: تعدادی از مساجد قم از جمله مسجد اهل بیت(ع) واقع در عوارضی قم- تهران روزانه نزدیک به 30 هزار تن مراجعه کننده دارد این مسجد به صورت شبانه روز به مردم و زائران خدمات ارائه می کند.
/8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com