کد خبر ۲۴۱۵۹ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
گزارشی از حاشیه های امروز شورای اسلامی شهر قم

با استعفای دلبری ؛ متین فر شهردار منطقه ۶ سرپرست جدید شهرداری قم شد / بازار حلالیت طلبی از شهردار سابق کلانشهر قــــم

به گزارش قم نا، شهردار قم امروز در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم از سمت خود استعفا داد. در این مراسم محمد دلبری گفت: به دلیل بیماری قلبی و توصیه پزشکان دیگر نمی‌توانم در خدمت زائران و مردم خوب قم باشم و به همین دلیل مجبور به استعفا شدم.

وی گفت: از همه مردم خوب قم، از علما و مراجع عظام تقلید که بنده را یاری کردند، از زائران کریمه اهل بیت(ع)، از اعضای شواری اسلامی شهر قم، از استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم و حلالیت می‌طلبم.

شهردار سابق قم اذعان داشت: همه تلاش خود را کردم که بتوانم به بهترین نحو خادم قم باشم و امیدوارم که توانسته باشم در این مسیر قدمی برداشته باشم.

در این جلسه متن استعفای شهردار قم توسط مصطفی سعادت‌طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورا قرائت شد و پس از آن دلبری سخن خود را با این ابیات پر از حاشیه قصیر امین‌پور به پایان برد.

سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم / ولی دل به پاییز نسپرده ایم

چو گلدان خالی لب پنجره / پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود ما دیده ایم / اگر خون دل بود ما خورده ایم

اگر دل دلیل است آورده ایم / اگر داغ شرط است ما برده ایم

اگر دشنه ی دشمنان,گردنیم / اگر خنجر دوستان,گرده ایم

گواهی بخواهید:اینک گواه / همین زخم هایی که نشمرده ایم

 دلی سربلند و سری سر به زیر /از این دست عمری به سر برده ایم

پیش از رای گیری در خصوص استعفای شهردار قم برخی اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار قم خواستار ادامه حرکت جهادی در شهرداری قم شدند.

نکته قابل توجه در این جلسه بازار گرم حلالیت‌طلبی‌ها از شهردار بود، محسن عابدینی‌پور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم که پیش از دلبری به عنوان شهردار قم فعالیت می‌کرد و در بسیاری از جلسات شورا نیز از عملکرد شهرداری انتقاد می‌کرد، در این جلسه گفت: بنده چون خودم در این کسوت شهرداری بودم می دانم که بار فشار کار چقدر زیاد است و مضاعف بوده و تحمل این کار قابل تقدیر بود و اگر بعضا بین بنده و شما (دلبری) اظهار نظر کاری شده از شما حلایت می طلبم.

09

بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص گفت: این اظهار نظرها نشان می دهد که صمیمت در شورا وجود دارد و استعفا فقط به خاطر سلامتی است و سلامتی ایشان برای ما بهتر از کار است.

وی گفت: دلبری سرباز ولایت فقیه و خدمتگذار مردم است و ما دوست نداریم که وضعیت جسمانی ایشان بدتر شده و حال عمومی ایشان برای ما از همه چیز مهمتر است.

کمیته ۷ نفره انتخاب شهردار قم مشخص شد

شورای شهر قم برای انتخاب شهردار جدید کمیته ۷ نفره تشکیل داده که این کمیته باید طی مدت ۳ ماه شهردار جدید را در صحن علنی شورا معرفی کند.

پس از استعفای شهردار قم، شورای اسلامی شهر وارد انتخاب سرپرست شد که گزینه‌هایی از جمله اسماعیل زارعی کوشا قائم مقام شهرداری قم، دکتر معصومی معاون شهرداری قم و مجید متین‌فر شهردار منطقه شش قم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت متین‌فر به عنوان سرپرست شهرداری قم منصوب شد.

n00011525-b

بنابر این گزارش همچنین شورای اسلامی شهر قم برای انتخاب شهردار جدید قم کمیته هفت نفره تشکیل داد که این کمیته وظیفه انتخاب شهردار و ارائه گزینه به دیگر اعضای شورا را دارد.

آقایان بیاتی، آتش‌زر، فاکر، ملایی، ملکی، مسگری و خانم ارجمند از اعضای کمیته هفت نفره هستند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com