کد خبر ۲۴۳۰۸ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
مدیرکل اوقاف قم :

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان قم آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از آغاز برگزاری طرح آرامش بهار در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم با اعلام ‌برگزاری برنامه سال تحویل در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قم اظهارداشت: مناجات خوانی، قرائت قرآن و پخش پیام مقام معظم رهبری در بقاع شاخص برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری مراسم ویژه سال تحویل در امامزاده موسی مبرقع (ع)، امامزاده زید (ع) چهل اختران تصریح کرد: طرح ویژه نوروزی آرامش بهاری نیز از 28 اسفند در بقاع متبرکه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی در تشریح طرح آرامش بهاری در استان قم عنوان کرد: این طرح با حضور بیش از هزار نفر از مبلغان و خادمان اعزامی حوزوی در قالب خیمه‌های معرفت دنبال می‌شود.

حسینی مقدم با بیان اینکه 26 خیمه معرفت در قالب 75 غرفه در بقاع تبرکه و امامزادگان استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این غرفه‌ها شامل احکام، تصحیح قرائت نماز، کودک، چندرسانه‌ای، مشاوره، عفاف و حجاب، فرهنگ انتظار و محصولات فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری نمایشگاه «چرا من با حجاب شدم» خبرداد و گفت: در این نمایشگاه مصاحبه با 20 تن از بانوان آمریکایی و اروپایی که به دین اسلام و مذهب تشیع تشرف یافته‌اند پخش می‌شود.

وی برگزاری همایش یزرگ سوگواره یاس نبوی را در سالروز شهادت صدیقه کبری (س) را در امامزادگان استان مورد توجه قرار داد و افزود: این برنامه نیز با حضور گسترده بانوان استان در 12 بقعه شاخص استان برگزار می‌شود.

حسینی مقدم همچنین از تشکیل اتاق فکر معرفی امامزادگان استان قم خبرداد و اظهارداشت: با حضور 15 نفر از نخبگان و صاحب‌نظران، اتاق فکری تشکیل شده تا برای معرفی امامزادگان و کارآمد کردن نقش آنها در ارتقا فرهنگ محلات و مناطق، برنامه‌های جامعی را تدوین و اجرایی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نخستین جلسه این اتاق فکر تشکیل شده است گفت: این اتاق فکر در سال آینده نیز فعالانه کار خود پیگیری می‌کند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com