کد خبر ۲۴۴۶۷ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷

برگزاري نمايشگاه خانواده مهدوي براي زائران نوروزي

سرپرست معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران از برگزاري نمايشگاه خانواده مهدوي براي زائران و مسافران نوروزي در این مسجد خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبري تسهيلات زائران استان قم، حجت الاسلام والمسلمين محمد حسین هاشميان با بيان اينكه سال گذشته بيش از يک ميليون و ششصد هزار زائر در ايام تعطيلات نوروزي به مسجد مقدس جمكران آمدند، اظهار كرد: پيش بيني ما اين است كه در تعطيلات نوروزي امسال بيش از دو ميليون زائر به مسجد مقدس جمكران وارد شوند.

وي با بيان اينكه معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران برنامه هاي فرهنگي خود را از قبل از تعطيلات نوروزي آغاز كرده بود، افزود: طبق نظرسنجي هاي ما بيش از 85 درصد از زائران را خانواده ها تشكيل مي دهند و در اين راستا برنامه هاي فرهنگي مسجد مقدس جمكران بيشتر خانواده محور خواهد بود.

سرپرست معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران با اشاره به برگزاري نمايشگاه خانواده مهدوي براي زائران در تعطيلات نوروزي، تصريح كرد: در اين نمايشگاه خانواده ها با يكديگر وارد نمايشگاه مي شوند ولي هركدام از رده هاي سني از غرفه هاي مخصوص خود استفاده مي كنند .

وي گفت: اين نمايشگاه با مضمون ترويج معارف اهل بيت(ع)، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب و آشنايي با دوران قبل و بعد از ظهور حضرت ولي عصر(عج) برگزار مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين هاشميان برگزاري نمايشگاه ربيع الانام و خيمه هاي آسماني را از ديگر برنامه هاي مسجد مقدس جمكران در تعطيلات نوروزي عنوان كرد و بيان كرد: كوچه هاي انتظار يكي ديگر از برنامه هاي معاونت فرهنگي براي تعطيلات نوروز است كه در آن زائران دلنوشته هاي خود را به امام زمان(عج) را به اين معاونت ارسال مي كنند و در پايان بهترين آن ها در قالب يك مجموعه منتشر خواهد شد.

وي ادامه داد: تبليغ چهره به چهره، ارائه خدمات فرهنگي به ناشنوايان و تكريم زائران غير ايران به زبان هاي مختلف از قبيل عربي، اردو و انگليسي از ديگر برنامه هاي مسجد مقدس جمكران در تعطيلات نوروزي خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com