کد خبر ۲۴۵۶۱ انتشار : ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵

15 مدرسه بخش خلجستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی تجهیز شدند

بخشدار خلجستان گفت: با تعامل اداره كل آموزش و پرورش استان قم، 15 مدرسه براي ارايه امكانات خدماتي و رفاهي براي مسافران نوروزي تجهيز شده اند.

 به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، سید داوود حاج حسینی با اعلام این خبر از ظرفیت اسکان روزانه 100 نفر در اين تعداد مدارس خبر داد.

بخشدار خلجستان هم چنین از تجهيز 20 امامزاده بخش خلجستان براي خدمت رساني فرهنگي براي مسافران نوروزي در اين بخش از توابع استان قم خبر داد.

وی با اشاره به اينكه طرح نوروزي استقبال از مسافران در خلجستان از 27 اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا 15 فروردين ماه سال جاري ادامه دارد، گفت: در اين تعداد امامزاده و بقاع متبركه طرح آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي با برپايي غرفه هاي متنوع فرهنگي از مسافران استقبال كرد.

وي افزود: با تقارن ايام فاطميه در نوروز 94 مراسم هاي عزاداري، سخنراني، مداحي مداحان اهل بيت(ع)، تعزيه خواني، دسته هاي سينه زني و پخش پيام رهبر فرزانه انقلاب اسلامي براي نامگذاري امسال از ديگر برنامه هايي بوده است كه در اين امامزادگان برگزار شده است.

وي با بيان اينكه در محورهاي ورودي بخش خلجستان اماكن زيارتي و تاريخي قم معرفي شده است گفت: در اين جاده ها بنرهايي با معرفي اماكن تاريخي قم ازجمله آتش كده، پل تينوچ، كاروانسرا، دره چنار و امامزادگان نصب شده است.

بخشدار خلجستان، افزود: همچنين 20 هزار بروشور نقشه استان قم و راهنمايي مناطق گردشگري و تاريخي طراحي و در بين مسافران در حال توزيع است.

وي از بازديد و بازرسي اماكن عرضه و خدماتي بخش خلجستان خبر داد و گفت: با مشاركت مركز بهداشت 40 مورد بازديد انجام شد كه هيچگونه تخلفي مشاهده نشد.

حاج حسيني افزود: همچنين 80 مورد بازديد از امامزادگان صورت گرفت تا در ارايه امكانات خدماتي و بهداشتي به مسافران خللي صورت نگيرد.

وي با اشاره به استقرار نيروهاي هلال احمر در مبادي هاي منتهي به بخش خلجستان كفت: اكيپ امداد و راهنمايي مسافران نورزي در اين سه مبادي مستقر هستند تا خدمات امدادي به مردم ارايه كنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com