کد خبر ۲۴۴۷۱ انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
دبیر هیئت اتوموبیل‌رانی قم:

موتورسواران قمی فضای مناسب برای تمرین در اختیار ندارند

دبیر هیئت اتوموبیل‌رانی و موتورسواری قم گفت: موتورسواران قمی با وجود احداث پیست موتورسواری و اتوموبیلرانی در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم فضای مناسب برای تمرین در اختیار ندارند.

به گزارش قم نا ، سید مهدی صالحی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: مشکل فضای تمرینی و مسابقاتی برای علاقه‌مندان به موتورسواری، مشکل تازه‌ای نیست و این مشکل در گذشته سبب استفاده از فضاهای عمومی برای تمرین موتورسواران شده است.

وی افزود: سال گذشته پیست اتوموبیلرانی و موتورسواری ورزشگاه یادگار امام (ره) به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر اتومبیل‌رانان قمی از این پیست مناسب و مفید استفاده می‌کنند اما در شرایطی که انتظار حل مشکل موتورسواران را با بهره‌برداری از این پیست داشتیم، امکان حضور موتورسواران ما در این پیست مهیا نشده است.

دبیر هیئت اتوموبیلرانی و موتورسواری قم گفت: نهادهای مرتبط با حوزه وسایل نقلیه اجازه حضور موتورسیکلت‌ها در پیست را به موتورسواران نمی‌دهند و به‌همین دلیل، برخی موتورسواران علاقه‌مند، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ما مجبور هستند تمرینات خود را در شهرهای مجاور از جمله تهران انجام دهند و برای مسابقات انجام دهند.

صالحی بیان کرد: طبیعی است که اگر یک علاقه‌مند به موتورسواری فضای تمرینی استاندارد و تخصصی برای انجام این رشته نداشته باشد از فضای عمومی استفاده می‌کند زیرا برای همه علاقه‌مندان به موتورسواری در همه سطوح مقدور نیست که برای تمرین به شهر دیگری بروند.

وی عنوان کرد: استان قم قهرمانان به نامی در هر دو رشته موتورسواری و اتومبیلرانی دارد چنان که رحمان کوراتی آخرین قهرمان قمی بود که اسفندماه 93 در مسابقات اتومبیلرانی 1400 سی سی کشور نایب قهرمان شد و در کلاس 1600 سی سی عنوان سوم را به دست آورد.

دبیر هیئت اتوموبیلرانی و موتورسواری قم تصریح کرد: در بخش بانوان نیز با تقاضای بالا و عرضه کم روبه‌رو هستیم البته بانوان علاقه‌مند دارای برنامه تمرینی مجزا هستند و نیاز بخش بانوان در حوزه اتومبیلرانی در نظر گرفته شده و در برنامه‌هایی که هزینه و استهلاک کمتر است، بانوان قمی علاقمند به اتومبیل‌رانی حضور پررنگ‌تری دارند.

صالحی خاطرنشان کرد: استان قم در بخش موتورسواری مردان دارای عناوین قهرمانی مسابقات نمایشی قهرمانی کشور است چنان که سال گذشته محمد عقیلی، علیرضا رضایی و محمد شکوهی راد از قم در مسابقات همگانی نمایشی قهرمانی کشور صاحب عنوان شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com