کد خبر ۲۶۹۷۳ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۷
مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم خبر داد

واگذاری ورزشگاه یادگار امام قم به بخش خصوصی

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم از برنامه‌ریزی برای واگذاری این ورزشگاه به بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش قم نا ، محمدی اظهار کرد: مقدمات واگذاری مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) به بخش خصوصی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حال فراهم شدن است و به زودی این واگذاری از طریق مزایده صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ورزشگاه یادگار امام قم از سال 1386 افتتاح شده و به صورت فعال ابتدا به مسابقات تیم سازان راه قم در بازی‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان و از سال 1387 به رقابت‌های خانگی تیم فوتبال صبای قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور خدمات‌رسانی کرده است.

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تصریح کرد: البته در این سال‌ها دو دوره نیز میزبانی مسابقات مهمی همچون لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا را عهده دار بوده‌ایم و خوشبختانه در تمام بازدیدها و بازرسی‌هایی که مأمورین AFC انجام داده‌اند نمره قابل قبولی گرفته‌ایم.

وی عنوان کرد: ورزشگاه یادگار امام قم به اذعان مأمورین و ناظرین کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از ورزشگاه‌های استاندارد حتی در منطقه خاورمیانه است و باید برای حفظ و نگهداری این سرمایه ارزشمند و همچنین تجهیز آن بیش از پیش تلاش شود.

محمدی با بیان اینکه در فصل چهاردهم این ورزشگاه میزبان 15 بازی خانگی تیم صبای قم در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بود، ابراز کرد: یکی از نیازهای مهم و ضروری مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) برخورداری از حمایت مالی برای تجهیز امکانات و حفظ و نگهداری از این مجموعه ورزشی است و بالطبع با بودجه اداره کل ورزش و جوانان نباید هزینه‌های سنگین حفظ این مجموعه را تأمین کرد.

وی یادآور شد: در این سال‌ها تمام هزینه‌های ورزشگاه یادگار امام از طریق اداره کل ورزش و جوانان تأمین شده در حالی که این ورزشگاه باید از محل درآمدهای خود مخارج هزینه‌ای را تأمین کند، بر همین اساس واگذاری به بخش خصوصی امسال صورت خواهد گرفت.

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) بیان کرد: در راستای اجرای ماده 88 اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری اماکن ورزشی به خصوصی این اقدام در خصوص مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) نیز صورت می‌گیرد و به زودی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی این واگذاری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از تیم صبای قم به سبب برگزاری بازی‌های این تیم در ورزشگاه یادگار امام هزینه‌ای دریافت شده یا خیر؟ تصریح کرد: تاکنون اینگونه نبوده ولی از امسال که این مجموعه نیز کاملاً خصوصی خواهد شد، صبا هزینه زمان‌هایی که برای بازی یا تمرین نیاز به این ورزشگاه دارد را باید پرداخت کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com