کد خبر ۲۴۵۰۱ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
رئیس هیئت بوکس قم

بوکس قم برای نخستین بار صاحب سهمیه المپیک می‌شود

رئیس هیئت بوکس قم با بیان اینکه رشته بوکس نیازمند نگاه مهربانانه از سوی رسانه‌ها است گفت: بوکس قم برای نخستین بار صاحب سهمیه المپیک می‌شود.

به گزارش قم نا ، محمد جعفری اظهار داشت: در سال 93 به کسب سهمیه بازی‌های آسیایی بسیار نزدیک بودیم اما نظر کادر فنی تیم ملی این بود که بوکسور با تجربه تری به مسابقات بازی‌های آسیایی اعزام شود.

وی افزود: پس از موفقیت محمد مردی در مسابقات قهرمانی کشور و حضور در مسابقات بوکس جوانان جهان در کلمبیا، امیدواری زیادی به حضور و موفقیت وی در رویدادهای بین‌المللی پیش رو وجود دارد و حضور وی در اردوی تیم‌های ملی پیش از بازی‌های آسیایی نشان داده که نظر مثبتی روی وی وجود دارد.

رئیس هیئت بوکس قم گفت: با توجه به در پیش بودن المپیک 2016 ریودوژانیرو، محمد مردی از بخت بالایی برای حضور در این مسابقات برخوردار است و در صورت مسجل شدن حضور محمد مردی در ریو، بوکس قم برای نخستین بار صاحب سهمیه المپیک می‌شود.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: یکی از موانع اساسی توسعه رشته بوکس، نگاه منفی به این رشته مبنی بر خشن بودن آن است در حالی است آسیب بسیاری از رشته‌های توپی به مراتب بیشتر از بوکس است و ناآگاهی سبب شده عده‌ای این رشته را خشن بدانند.

وی عنوان کرد: رشته بوکس نیازمند نگاه مهربانانه از سوی رسانه‌ها است و اگر رسانه‌ها به این رشته بپردازند شبهات پیرامون خشونت در این رشته ورزشی برطرف می‌شود و مردم شناخت بیشتری از این رشته ورزشی پیدا می‌کنند و نتیجه این فرآیند، میل و رغبت به حضور ورزشکاران جوان در این رشته ورزشی است.

رئیس هیئت بوکس قم تصریح کرد: عدم وجود لیگ حرفه‌ای بوکس به این رشته ضربه زده البته در گذشته مسابقات بوکس در سطح ملی برگزار شده و در حال حاضر نیز مسابقات بوکس قهرمانی کشور برگزار می‌شود اما بی‌علاقگی باشگاه‌ها به سرمایه گذاری در بوکس و تشکیل لیگ حرفه‌ای بوکس از معضلات رشد بوکس در کشور است.

جعفری خاطرنشان کرد: بوکس قم بر روی رده‌های سنی پایه متمرکز شده و سال گذشته نیز مجتبی عبدالحسینی بوکسور نوجوان قمی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در دسته منهای 70 کیلوگرم نایب قهرمان کشور شد و به تیم ملی نیز فراخوانده شد.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com