کد خبر ۳۲۰۲۶ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹
رئیس هیئت کشتی استان قم خبر داد

اعزام کشتی‌گیران قم به رقابت‌های کسب سهمیه المپیک

رئیس هیئت کشتی استان قم از اعزام کشتی‌گیران قم به رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور با هدف کسب سهمیه تیم ملی و رسیدن به المپیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن حلوایی گفت: براساس برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور با هدف انتخابی تیم‌های ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی، آسیایی و المپیک سال آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: برای این منظور تهران میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای مشخص شدن نفرات برتر به منظور تشکیل اردوی این دو تیم را بر عهده گرفته است و این مسابقات از صبح چهاردهمین روز آبان‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: به همین دلیل لیست نهایی اسامی نفرات مجاز به شرکت در این مسابقات را اعلام کرده‌ایم و کشتی‌گیران مستعد و آماده‌ای به نمایندگی از هیئت قم در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران به میدان می‌روند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم برای معرفی نفرات برتر برگزار می‌شود، اضافه کرد: استان‌هایی که در رتبه‌بندی فدراسیون در بین 10 استان برتر کشور قرار دارند سهمیه بیشتری به دست آورده‌اند و قم نیز از این شانس برخوردار است؛ به همین دلیل دو تیم در آزاد و دو تیم در فرنگی معرفی کرده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: در رأس کمیته فنی ناظر بر نحوه و کیفیت برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی بزرگسالان محمد بنا به عنوان نفر نخست کادر فنی تیم ملی قرار دارد و دیگر کشتی‌گیران توانمند قم فرصت خوبی دارند تا توانمندی‌ خود را برای حضور در اردوی تیم ملی به نمایش بگذارند.

حلوایی  ادامه داد: بنا به خوبی از کشتی قم که در سال‌های اخیر یکی از استان‌های موفق کشور بوده و قهرمانان زیادی را به سطح اول کشتی در میادین داخلی و برون‌مرزی تحویل داده است، شناخت دارد و با توجه به این شناخت نمایندگان کشتی قم باید تمام توان خود را برای موفقیت در این رقابت‌ها به کار بگیرند.

وی افزود: قطعاً توانمندی کشتی قم در ذهن سرمربی فهیم تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان باقیمانده است و مطمئنم که کشتی‌گیران شایسته استان قم با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور فرصت حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی را برای خود ایجاد خواهند کرد.

حلوایی تاکید کرد: زمان کمی به المپیک برزیل باقیمانده است و یقیناً باید از این زمان به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود تا تیم ملی کشتی پرقدرت و با صلابتی در مسابقات المپیک داشته باشیم و از موفقیت‌های دوره قبل به خوبی دفاع کنیم.

رئیس هیئت کشتی استان قم خاطرنشان کرد: تیم ملی کشتی فرنگی در دوره قبل رقابت‌های المپیک که چهار سال قبل یعنی در سال 2012 در لندن به انجام رسید، با کسب بیشترین مدال و قرار گرفتن در جایگاه نخست در واقع عنوان قهرمانی بخش تیمی رقابت‌های المپیک را به دست آورد و مدال‌های ارزشمندی را از آن خود کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com