کد خبر ۲۶۷۹۶ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
جعفری :

۲ بوکسور قمی گزینه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو هستند

رئیس هیئت بوکس استان قم با بیان اینکه رشته بوکس در رده‌های سنی پایه در قم رشد چشمگیری داشته است، گفت: ۲ بوکسور قمی گزینه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو هستند.

به گزارش قم نا ، محمد جعفری اظهار داشت: رویکرد توسعه رشته بوکس در قم، آشنا کردن خانواده‌ها با این رشته و جذابیت‌های آن از یک سو و توسعه بوکس در رده‌های سنی پایه بوده است و حاصل این رویکرد رشد نسبی بوکس در سال‌های اخیر است.

وی افزود: بوکس قم در آینده می‌تواند چند نماینده در تیم‌های ملی در رویدادهای بزرگ بین المللی داشته باشد چنان که در حال حاضر هم ۲ بوکسور قمی گزینه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو هستند.

رئیس هیئت بوکس استان قم گفت: ۴ سال قبل، یک بوکسور قمی به نام علی اکبر حسینی فرد موفق به کسب مقام سوم مسابقات قهرمانی آسیا در سنگین وزن شد اما در ادامه راه ناموفق بود و نتوانست به حضور خود در تیم ملی تداوم بخشد.

جعفری بیان داشت: در حال حاضر محمد مردی در اردوی تیم ملی حضور دارد و به همراه احسان خدایاری در پی کسب سهمیه المپیک هستند البته به طور کلی کار بوکسورهای سبک وزن ایرانی به دلیل رقبای سرسخت آنها بسیار سخت است.

وی عنوان کرد: محمد مردی بخت حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون را داشت که در ‌‌نهایت نتوانست در فهرست نهایی قرار بگیرد اما حضور بیش از ۶ ورزشکار اعزامی به مسابقات آسیایی این شانس را به بوکسورهای قمی می‌دهد که بتوانند در تیم ملی برای خود جای ثابتی دست و پا کنند.

رئیس هیئت بوکس استان قم تصریح کرد: یکی از مشکلات رشته بوکس این دید منفی به بوکس است که این رشته، رشته‌ای خشن است در حالی که خشونت در بوکس، یک باور غلط است و این باور باید تغییر پیدا کند.

جعفری افزود: بوکس رشته‌ای زیبا و همراه با هنرهای رزمی است که تجهیزات و قوانین حاکم بر آن از بوکس رشته یا سالم و بدون آسیب دیدگی می‌سازد اما ناآگاهی سبب می‌شود عده‌ای این ورزش را خشن بدانند.

منبع: مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com