کد خبر ۲۴۵۲۱ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم:

دختر بچه‌ای دو و نیم ساله جان خود را از دست داد

با وقوع شش حادثه و 33مجروح در روز پنجم فروردین ماه، اورژانس قم شلوغ‌ترین روز کاری خود را سپری کرد.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، از آغاز طرح امداد نوروزی که از روز 27 اسفندماه 93 آغاز شده است حوادث ترافیک جاده‌ای زیادی در محورهای مواصلاتی استان قم رخ داد که در یکی از آنها دختر بچه‌ای 2 و نیم ساله جان خود را از دست داد.
آمار تصادفات ترافیک جاده‌ای قم از روز 27اسفندماه تا ساعت 8 صبح پنجمین روز فروردین ماه، به 59 عدد با 164 مجروح و 4 فوتی رسیده بود اما از ساعت 8 صبح روز گذشته تا ساعت 8صبح امروز شش حادثه منجر به جرح دیگر رخ داد تا این آمار افزایش چشمگیری پیدا کند.
در مهم‌ترین این حوادث، بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در اتوبان قم- تهران که هشت سرنشین داشت، دختر بچه‌ای 2 ونیم ساله در صحنه حادثه فوت کرد و 7 نفر دیگر مصدوم شدند که بلافاصله بعد از اینکه وضعیت تمامی آنها وخیم گزارش شد، با وجود ترافیک سنگین اتوبان قم- تهران، بالگرد امدادی در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و 4تن از مصدومین را به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل کرد.
به گفته فراهانی، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بهترین اثر بخشی بالگرد امدادی روز گذشته نمایان شد، طوری که حال 2 نفر از مصدومین که وخیم‌تر از سایرین بود بلافاصله بعد از رسیدن بالگرد به مرکز درمانی عملیات احیا انجام و اثر بخش شد؛ چه بسا اگر این مجروحین توسط آمبولانس به مراکز درمانی قم منتقل می‌شدند خدایی ناکرده شاید به آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای قم افزوده می‌شد.
دیگر حادثه روز گذشته برخورد اتوبوس با یک دستگاه پژو در کمربندی امام علی(ع) بود که شش نفر نیز در این تصادف مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم بود و اکنون نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
علاوه بر این دو مورد، چهار حادثه جاده‌ای دیگر روز گذشته به اورژانس قم گزارش شد که برخورد اتوبوس با پژو در اتوبان قم- کاشان با 5 مجروح، برخورد پژو با پیکان در محور دستجرد با 4 مجروح بود و دو حادثه در اتوبان قم- سلفچگان و قم- تفرش، 33 مجروح و 1فوتی بر جای گذاشت.
گفتنی است، از آغاز طرح امداد نوروزی تا ساعت 8 صبح امروز پنج‌شنبه 187نفر مجروح شدند که 142نفر از آنها به مراکز درمانی منتقل و 44نفر دیگر در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند و آمار مراجعین به شش ایستگاه سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز تاکنون 1هزار و 13نفر گزارش شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com