کد خبر ۲۴۶۲۶ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۲

استقرار 21 پایگاه امدادی هلال احمر قم در روز طبيعت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از استقرار 21 پایگاه ثابت و سيار امدادی در كليه محورهاي مواصلاتي منتهي به این استان خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم ، محمدرضا بهرامی با اشاره به اینکه طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه در قم ادامه دارد، گفت: در طرح نوروزي ۱۶ پایگاه امدادی هلال احمر قم در محورهاي مواصلاتي استان مستقر شده است كه با تدابير انديشيده شده پنج پايگاه ويژه براي روز سيزدهم فروردين ماه اضافه شد.

وي افزود: اين پايگاه ها در مناطقی از جمله عوارضی قم – تهران، جاده قدیم کاشان، جاده قم – گرمسار، برف انبار، دستجرد، خضر نبی(ع)، گازران، قلعه چم، سلفچگان، مسجد مقدس جمکران و امداد هوایی در مناطق مختلف شهر مستقر است.

وي بيان داشت: يك بالگرد امدادي نيز در روز 13 فرودين ماه در بخش سلفچگان مستقر مي شود تا در صورت وقوع احتمالي حوادث و تصادفات جاده اي مصدومان را به مراكز درماني منتقل كنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: روزانه ۸۵ نفر اعم از پزشک، پرستار و امدادگر در این پایگاه های امدادی به ارایه خدمات می پردازند و در صورت نياز به مراجعه كنندگان دارو تجوز كرده و تحويل مي دهند.

بهرامی، با اشاره به اينكه پايگاه هاي امدادي در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران نيز افزايش پيدا مي كنند گفت: اين پايگاه ها در روز طبيعت به صورت ويژه آماده باش هستند تا خدمات ارايه كنند.

وی خاطر نشان كرد: سامانه تلفنی ۱۱۲ خدمات امدادی هلال احمر است که افراد می توانند در صورت مشاهده حادثه ای با این شماره تماس بگیرند و درخواست کمک های امدادی کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com