کد خبر ۲۴۵۲۴ انتشار : ۶ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱

روزانه 300 نفر با تور گردشگري از اماكن تاريخي قم بازديد مي كنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از ۲۷ اسفندماه گذشته تا امروز، روزانه 300 نفر با تور گردشگري از اماكن تاريخي قم بازديد مي كنند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم،عیسی رضایی با اعلام این خبر افزود: اين افراد از آثار تاریخی از جمله مسجد جامع، تپه قلي درويش، خانه زند، مقابر گنبد سبز، خانه ملاصدرا و کاروانسراها بازديد كرده اند.

وی اضافه کرد: اين تورها به صورت رايگان با مشاركت شهرداري، دانشگاه علمي و كاربردي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قم با سه اتوبوس برگزار می شود.

وي ادامه داد: در اين تورهاي قم گردي آثار تاريخي و فرهنگي معرفي مي شوند همچنين 100 هزار بروشور نقشه استان قم، معرفي آثار تاريخي ثبت شده نيز براي بازديدكنندگان شرح داده مي شود تا با شناخت كامل از آثار تاريخي ديدن كنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بيان اينكه مسافران تورقم گردي از موزه هاي استان قم بازديد مي كنند گفت: اين سه موزه شامل موزه گنجينه آثار مراجع تقليد، موزه مردم شناسي در خانه زند و موزه بيت امام(ره) در ميدان روح الله واقع شده است.

وي افزود: تيمچه بازار، تپه قلي درويش، بازار كهنه، بيت النور، چهل اختران، خانه تاريخي يزدان پناه و بروجردي ها در زمره اماكني است بيشتر مورد استقبال بازديد كنندگان قرار گرفته است.

رضایی بيان داشت: تور گردشگری به روش های مختلفی میان مسافران اطلاع رسانی شده است به صورتي كه هر روز ساعت ۹ صبح اتوبوسها از میدان شهرداری حرکت می کنند و تا ساعت ۱۹ عصر، اماکن تاریخی مهم و شاخص را به علاقمندان معرفی می کنند.

وي با اشاره به اينكه آثار تاریخی ثبت شده در استان قم ۳۲۰ اثر است گفت: تعداد زيادي از اين آثار مربوط به بناي امامزادگان، مساجد و مدارس تاريخي است.

وي افزود: تا كنون 45 هزار و 391 نفر از اين تعداد آثار تاريخي و فرهنگي قم بازديد كرده اند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com