کد خبر ۲۴۵۷۹ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۲

بازدید بیش از 58 هزار نفر از اماکن تاریخی استان قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از 27 اسفندماه گذشته تا امروز، 58 هزار و 779 نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، عیسی رضایی با اشاره به اینکه طرح نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا 15 فروردین ماه در این استان ادامه دارد، افزود: این تعداد افراد از آثار تاریخی از جمله گنجینه آثار مراجع، بیت امام خمینی(ره)، خانه زند، مقابر گنبد سبز، تیمچه، تپه قلی درویش، خانه ملاصدرا و کاروانسراها بیشترین بازدید را از سوی مسافران در استان قم داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به راه اندازی تور قم گردی، گفت: این تور با همکاری شهرداری و دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان راه اندازی شده است تا مسافران را با جاذبه های گردشگری قم آشنا کند.

وی افزود: روزانه 300 نفر با سه اتوبوس از هشت مکان تاریخی قم به صورت رایگان بازدید می کنند.

رضایی ادامه داد: تورهای قم گردی هر روز ساعت 9 صبح چهار اتوبوس از میدان شهرداری حرکت می کنند و تا ساعت 19 عصر، اماکن تاریخی مهم و شاخص را به علاقمندان معرفی می کنند.

وی تعداد آثار تاریخی ثبت شده در استان قم را 320 اثر عنوان کرد و افزود: در بسیاری از این اماکن تاریخی بروشورهایی با محتوای معرفی جاهای تاریخی و فرهنگی استان قم و نقشه این شهر در میان مسافران توزیع می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com