کد خبر ۲۴۶۰۴ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۷

بيش از 10 هزار مسافر نوروزي از بخش خلجستان بازديد كردند

بخشدار خلجستان گفت: با آغاز مسافرت هاي نوروزي بيش از 10 هزار مسافر از آثار تاريخي و فرهنگي بخش خلجستان بازديد كردند.

 به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، سید داوود حاج حسینی با اشاره به این که طرح نوروزی استقبال از مسافران در خلجستان از ۲۷ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، گفت: در اين بخش برنامه هاي فرهنگي متنوعي براي مسافران ارائه مي شود.

وي افزود: ۲۰ امامزاده بخش خلجستان برای خدمت رسانی فرهنگی و ارائه خدمات رفاهي و تفريحي برای مسافران نوروزی تجهيز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این تعداد امامزاده و بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در حال برگزاري است گفت: خيمه هاي معرفت با برپايي غرفه هايي از جمله احکام و تصحیح نماز، چند رسانه ای، مشاوره، عفاف و حجاب، قرآن بخوان و جایزه بگیر، فرهنگ انتظار و محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان قم از زائران پذيرايي مي كنند.

بخشدار خلجستان افزود: همچنين نمایشگاه ابتکاری “چرا من با حجاب شدم” با مصاحبه از ۲۰ نفر از بانوان آمریکایی و سایر کشورهای جهان که به دین اسلام تشرف یافته اند در بقاع متبرکه برپا شد.

وی با اشاره به استقرار نیروهای هلال احمر در مبادی های منتهی به بخش خلجستان کفت: اکیپ امداد و راهنمایی مسافران نورزی در این سه مبادی مستقر هستند تا خدمات امدادی به مردم ارایه کنند.

حاج حسيني، افزود: داوطلبان جمعيت هلال احمر ۲۰ هزار بروشور نقشه استان قم و راهنمایی مناطق گردشگری و تاریخی، بروشور نکات ایمنی بی گذار به جاده نزنیم و ظریف برانیم و  سایر محصولت فرهنگی را در بین مسافران توزيع مي كنند.

وي ادامه داد: همچنين در جاده هاي منتهي به بخش خلجستان بنرهایی با معرفی اماکن تاریخی قم ازجمله آتش کده، پل تینوچ، کاروانسرا، دره چنار و امامزادگان نصب شده است.

وي با اشاره به اسكان زائران نوروزي در بخش خلجستان گفت: با تعامل اداره کل آموزش و پرورش استان قم، ۱۵ مدرسه برای ارایه امکانات خدماتی و رفاهی برای مسافران نوروزی تجهیز شد كه روزانه ۱۰۰ نفر در این مدارس اسكان مي شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com