کد خبر ۲۴۶۵۹ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱

41 مورد عمليات امدادي هلال احمر قم در طرح نوروزي

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم از انجام 41 مورد عمليات امدادي در طرح نوزوزي از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا كنون در اين استان خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، محمدرضا بهرامی در گزارشي از عملكرد اين جمعيت گفت: از اين تعداد 21 مورد عمليات رها سازي در حوادث و تصادفات جاده اي، 19مورد عمليات كمك هاي اوليه و جابجايي مصدومان  توسط آمبولانس هاي هلال احمر و يك مورد اطفاي حريق صورت گرفته است.

وي افزود: 243 تيم امدادي هلال احمر تعطيلات نوروزي را پوشش دادند كه شامل يك هزار و 185 نيروي پزشك، امدادگر و پرستار بودند.

وي از مراجعه دو هزار و 271 نفر از مسافران نوروزی به پایگاه های امدادی در این استان خبر داد و گفت: این افراد به پایگاه های امدادی مراجعه کرده اند و توسط امدادگران درمان سرپایی برای بهبودی وضعیت آنها صورت گرفت.

وی افزود: ۱۶ پایگاه امدادی هلال احمر قم در مناطقی از جمله عوارضی قم – تهران، جاده قدیم کاشان، جاده قم – گرمسار، برف انبار، دستجرد، خضر نبی(ع)، گازران، قلعه چم، سلفچگان، مسجد مقدس جمکران و امداد هوایی در مناطق مختلف شهر مستقر است.

بهرامي ادامه داد: در طرح نوروزی ۱۶ پایگاه امدادی هلال احمر قم در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده است که با تدابیر اندیشیده شده پنج پایگاه ویژه برای روز سیزدهم فروردین ماه اضافه شد.

وی بیان داشت: یک بالگرد امدادی نیز در روز ۱۳ فرودین ماه در بخش سلفچگان مستقر شد تا در صورت وقوع احتمالی حوادث و تصادفات جاده ای مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کند كه خوشبختانه حوادثي كه نياز به حضور بالگرد باشد در اين محور رخ نداد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com