کد خبر ۲۴۶۳۴ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۸

مراجعه 110 هزار نفر به پایگاه های راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر قم

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از مراجعه 110 هزار و 364 نفر به پایگاه های طرح ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر قم از ۲۷ اسفندماه تا یازدهم فروردین ماه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران استان قم، محمد مصباحی با اشاره به اینکه ۲۴ پایگاه ثابت و سیار طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی در این استان بر پا شده است گفت: این طرح تا ۱۵ فروردین ماه در استان قم ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این طرح داوطلبان هلال احمر به صورت خودجوش شامل ۲۸۵ نفر آقا و ۴۰ نفر از بانوان برای خدمت رسانی به زائران نوروزی حضوری فعال دارند.

مصباحی، ادامه داد: بسته های فرهنگی توزیع شه در این پایگاه ها شامل  82 هزار و 63 مورد نقشه ایران و استان قم با معرفی مناطق زیارتی و گردشگری ، 39 هزار و 139 مورد بروشور نکات ایمنی بی گذار به جاده نزنیم و ظریف برانیم و 50 هزار و 711 مورد سایر محصولات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امدادگران هلال احمر در طرح سحاب شرکت کرده اند گفت: این داوطلبان با دوچرخه های امدادی در داخل بوستان ها و جاهایی که امکان تردد خودروهای امدادی نیست، حضور پیدا می کنند و کمک های امدادی را ارائه می کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همچنین دو هزار و 794 نفر از خدمات چهار ایستگاه سلامتی جهت گرفتن تست خون و قند خون استفاده کردند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های نوروزی گفت: مراجعه کودکان به فضای کودک، حضور در خیمه های نماز هلال احمر در سطح استان قم، کد گذاری پست های راهنمایی و برگزاری مسابقه عکاسی و فرهنگی از دیگر برنامه های اجرایی شده هلال احمر است.

وی افزود: اهدا پاکت زباله، پاکسازی محیط بوستان ها، ارایه بروشورهای حفظ محیط زیست و مقابله با تخریب طبیعت، رعایت نکات ایمنی در خصوص اطفای حریق و همکاری با پرسنل شهرداری و منابع طبیعی در روز طبیعت اجرایی می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com