کد خبر ۲۴۶۵۵ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳

نزدیک به 80 هزار نفر از اماکن تاریخی استان قم بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از ۲۷ اسفندماه گذشته تا پایان 13 فروردین ماه، 79 هزار و835 نفر از اماکن تاریخی این استان بازدید کرده اند.

به گزارش قم نا به نقل از ستاد خبری تسهیلات زائران قم، عیسی رضایی روز جمعه در جلسه هماهنگی این ستاد با اشاره به طرح نوروزی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: این تعداد افراد از آثار تاریخی از جمله گنجینه آثار مراجع، بیت امام خمینی(ره)، خانه زند، مقابر گنبد سبز، تیمچه، تپه قلی درویش، خانه ملاصدرا و کاروانسراها بازدید داشته اند.

وی ادامه داد: بیشترین بازدید با 43 هزار و 555 مورد از تیمچه بازار قم صورت گرفته است و پس از آن بیشترین بازدیدها از بیت امام(ره)، گنجینه آثار مراجع و منزل ملاصدرا در کهک بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسافران نوروزی از دو موزه زیر نظر میراث فرهنگی بازدید کرده اند گفت: این موزه ها شامل موزه مردم شناسی و گنجینه آثار مراجع است.

رضایی یادآور شد: تپه قلی درویش نیز در ایام نوروز ۹۴ برای بازدید گردشگران و مسافران مهیا شده بود که تا روز گذشته چهار هزار و 218 نفر از آن بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به راه اندازی تورقم گردی گفت: روزانه ۳۰۰ نفر با سه اتوبوس از هشت مکان تاریخی قم به صورت رایگان بازدید می کنند.

وی افزود: این تور با همکاری شهرداری و دانشگاه علمی – کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان راه اندازی شده است تا مسافران را با جاذبه های گردشگری قم آشنا کند.

وی خاطر نشان کرد: آثار تاریخی ثبت شده در استان قم ۳۲۰ اثر است که در بسیاری از این اماکن تاریخی بروشورهایی با محتوای معرفی جاهای تاریخی و فرهنگی استان قم و نقشه این شهر در میان مسافران توزیع می شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com