کد خبر ۲۴۷۶۶ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
اکرمی تشریح کرد:

جزئیات افتتاح دو بیمارستان «فرقانی» و «نیروگاه» در قم

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تلاش می‌شود بیمارستان فرقانی در شهریورماه ۹۴ و بیمارستان نیروگاه در سال ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

 به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، علی‌اصغر اکرمی با اشاره به پیشرفت پروژه بیمارستان فرقانی قم اظهار کرد: ۱۲ - ۱۳ سال است از عملیات ساخت این بیمارستان می‌گذرد اما به دلایل گوناگون پیشرفت آن با کندی انجام می‌شد ولی خوشبختانه در سال ۹۳ با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم، پیمانکار با انعقاد قرارداد به روز شده کارش را آغاز کرد.

وی ادامه داد: طبق زمان‌بندی که داریم حداکثر تا پایان شهریور ماه ۹۴ بیمارستان فرقانی را در اختیار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهیم داد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تلاش داریم در هفته دولت بیمارستان فرقانی را افتتاح کنیم ولی اگر این امر میسر نشد نهایتا تا پایان شهریورماه جاری این پروژه را به اتمام می‌رسانیم چون اضافه شدن هرچه زودتر بیمارستان فرقانی به چرخه خدمات درمانی استان بسیاری از مشکلات درمانی قم را برطرف می‌کند.

اکرمی با بیان اینکه بیمارستان فرقانی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ابراز کرد: عمده‌ترین بخش باقی مانده از این بیمارستان، تاسیسات گرمایشی- سرمایشی و آسانسورهای آن است که خوشبختانه پیش از پایان سال ۹۳ قراردادهای تامین تجهیزاتش بسته شده و بیشتر قراردادهایش نیز پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: به احتمال فراوان پیش از تیرماه تاسیسات بیمارستان فرقانی در خصوص نصب آسانسورها به اتمام رسد و ممکن است تجهیز بخشی از قسمت موتورخانه و نصب تجهیزات آن تا شهریورماه به طول بیانجامد که اگر این اتفاق طبق برنامه پیمانکار و پایش‌های منابع فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی قم پیش برود امیدوارم افتتاح بیمارستان فرقانی را در شهریورماه شاهد باشیم.

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: تجهیز تجهیزات پزشکی بیمارستان فرقانی همزمان با انجام دیگر کارها در حال پیگیری است، به طوری که بخشی از آن با انتقال تعدادی تخت از بیمارستان نکویی هدایتی و قسمت قابل توجه دیگر ازتجهیزات نیز به صورت خریدهایی که خواهیم داشت، تجهیز می‌شود.

اکرمی تصریح کرد: مشاور تجهیزات پزشکی دانشگاه لیست تجهیزات مورد نیاز را تهیه کرده است که امیدواریم تحویل این لیست به وزارت بهداشت و درمان تا پایان اردیبهشت ماه نهایی شود و طبق وعده‌های وزیر بهداشت، تجهیزات مورد نیاز تهیه شود.

بهره‌برداری از بیمارستان نیروگاه در سال ۹۵

وی در خصوص وضعیت بیمارستان نیروگاه قم ابراز کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، بیمارستان نیروگاه در سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: اخیرا بازدیدی از پروژه‌های بیمارستانی استان به عمل آوردیم که خوشبختانه بیمارستان نیروگاه همانند دیگر پروژه‌های درمانی قم پیشرفت خوبی داشته است و پیمانکار هم کارهای خود را به درستی انجام می‌دهد.

اکرمی اظهار داشت: اگر بتوانیم بودجه‌ها را تامین کنیم ان‌شاالله تا پایان سال ۹۴ این بیمارستان را نیز به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان بهره‌بردار تحویل می‌دهیم.

وی عمده‌ترین مشکل پروژه‌های بیمارستانی قم را تامین منابع مالی آنها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در سال ۹۳ با هماهنگی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاحدود زیادی در تامین بودجه بیمارستان‌ها موفق بودیم.

هیچ یک از پروژه‌های درمانی در ایام نوروز تعطیل نشده بود

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید داشت: پروژه‌های بیمارستانی در ایام نوروز طبق روزهای عادی در حال پیگیری نبود اما ۴۰ درصد از نیروها مشغول به کار بودند طوری که هیچ یک از پروژه‌ها در ایام نوروز تعطیل نشده بود.

اکرمی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستار در تمام کشور وجود دارد، اظهار کرد: وزارت بهداشت برنامه‌هایی برای رفع مشکل کمبود نیروی پرستاری در نظر دارد ولی با توجه به محدودیت‌ها در بحث استخدام‌های دولتی، باید طبق سیاست‌های دولت با بخش خصوصی همکاری کنیم و سعی داریم برای تامین نیرو از این بخش بهره ببریم.

وی افزود: در حال حاضر مشکل حاد در خصوص بخش‌های پرستاری و فنی در قم نداریم اما بعد از افتتاح مراکز درمانی جدید به نیروهای انسانی جدیدی نیاز پیدا می‌کنیم و سیاست دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بر این است برای رفع نیازهای خود در زمینه تامین نیرو از بخش خصوصی استفاده کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com