کد خبر ۲۴۸۱۲ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
رئیس اداره حیات وحش قم:

تالاب‌های قم در فصل بازگشت پرندگان از مهاجرت پایش می‌شود‌

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در فصل بازگشت پرندگان از مهاجرت، تالاب‌های میزبان در استان به شدت مورد کنترل، نظارت و پایش قرار دارند.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدرضا عابدی‌مقدم با اشاره به آغاز فصل بازگشت پرندگان مهاجر اظهار داشت: در استان قم عمدتاً تالاب‌های بهشت معصومه و مره در فصول زمستان و بهار میزبان پرندگان مهاجر هستند.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: تنجه، حواصیل ارغوانی، کاکایی، خوتکا، آووست، چوبپا، اردک کله سبز، دال‌سیاه و عقاب صحرایی از جمله پرندگان مهاجر است که در فصول مهاجرت به تعداد بسیاری در تالاب‌های استان حضور دارند.

وی گفت: در فصل بهار و هنگام بازگشت پرندگان از مهاجرت، تالاب‌های میزبان در استان از سوی محیط‌بانان و مأموران اجرایی این اداره کل مورد کنترل، نظارت و پایش قرار داشته و با متخلفانی که در این مناطق به شکار و صید پرندگان اقدام کنند، بر اساس قوانین به شدت برخورد می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با درخواست از مردم برای مهربانی با طبیعت و حیوانات و به ویژه پرندگان مهاجر، از تیمار و رهاسازی دو بهله سارگپه پا بلند در استان خبر داد و گفت: این پرندگان شکاری پس از تیمار و نگهداری توسط دامپزشک معتمد اداره کل، در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com