کد خبر ۲۵۱۰۳ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۳
اردیبهشت ماه سال جاری صورت می‌گیرد

رقابت بوکسورهای قم در انتخابی تیم ملی ایران

بوکسورهای قم کمتر از یک ماه دیگر در مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس رده سنی بزرگسالان ایران با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

به گزارش قم نا ، بوکس از حدود یک دهه قبل تاکنون تقریبا هر ساله در رقابت‌های مهم داخلی و برون مرزی موفق ظاهر شده و حداقل اینکه در مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده‌های سنی گوناگون مدال و عنوان کسب کرده است.

بوکس قم هم اکنون با برخورداری از یک خانه اختصاصی دارای شرایط بسیار خوبی است و سرمایه‌گذاری مسئولان هیئت بوکس روی رده‌های سنی پایه موجب شده تا این رشته به جایگاه بسیار خوبی دست یابد.

در سال 92 بوکس قم توانست با استفاده از نبوغ استعداد‌ها و نیروهای آینده‌دار خود در حالی که میزبانی رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور را بر عهده داشت در رده سنی جوانان کشور در جایگاه نخست ایستاده و مقام قهرمانی را از آن خود کند.

در سال گذشته نیز بوکسورهای قم از مسابقات قهرمانی کشور مدال‌های ارزشمندی کسب کردند و حالا نوبت به مسابقات سال 94 رسیده تا بار دیگر افتخار کسب کنند.

از سوی دیگر حضور در مسابقات امسال قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به دلیل اینکه مسابقات مهم و بزرگی همچون المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل در راه است، اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و تمام بوکسورهای حاضر در انتخابی تیم ملی حساسیت این مسابقات را به خوبی می‌دانند.

چهار سال قبل در چنین مقطع زمانی یک بوکسور از استان قم به نام فروتن گل‌آرا در مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس ایران برای حضور در رقابت‌های بوکس المپیک 2012 لندن حضور داشت و در چندین انتخابی المپیک نیز به میدان رفت اما در ‌‌نهایت نتوانست جواز حضور در این رویداد بزرگ را به دست بیاورد.

بازی‌های المپیک تابستان سال آینده در برزیل به انجام می‌رسد و بر همین اساس تا آن زمان تمام میادینی که بوکسورهای قم به میدان می‌روند اهمیت و ارزش زیادی دارد به خصوص رقابت‌های انتخابی تیم ملی بوکس که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

با تصمیم مسئولان فدراسیون بوکس، قبلا زمان دیگری برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بوکس در نظر گرفته شده بود اما این زمان تغییر کرد و بدین ترتیب طبق برنامه جدید، زمان ورود ورزشکاران در روز نهم اردیبهشت ماه جاری پیش‌بینی شده است.

در حالی که میزبانی این مسابقات به تهران سپرده شده است وزن کشی بوکسورهای بزرگسالان ایران صبح روز دهم اردیبهشت انجام می‌شود و مسابقات نیز ظهر‌‌ همان روز برگزار خواهد شد در حالی که رقابت شرکت کنندگان سه روز به طول می‌انجامد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com