کد خبر ۲۵۱۳۳ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
رئیس هیئت کبدی قم :

پایگاه‌های استعدادیابی کبدی در قم راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیئت کبدی قم با بیان اینکه طرح توسعه کبدی قم محدود به بخش مردان نیست گفت: پایگاه‌های استعدادیابی کبدی در قم راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش قم نا ، مسلم رشیدی اظهار داشت: سال گذشته نتایج خوبی در مسابقات قهرمانی کشور به دست نیاوردیم با این حال امیدواریم موفقیت‌های کبدی قم از مسابقات سرکل کبدی قهرمانی کشور در اردیبهشت ماه آغاز شود.

وی افزود: برنامه اصلی کبدی قم در سال 94، راه اندازی پایگاه‌های استعدادیابی کبدی در قم است چنان‌که راه اندازی 5 پایگاه کبدی در مناطق صدوق، جواد لائمه (ع)، آذر، امام خمینی(ره) و پردیسان قم در دستور کار قرار گرفته است

رئیس هیئت کبدی قم گفت: راه‌اندازی پایگاه‌های کبدی در نقاط مختلف قم مقدمه بر راه‌اندازی نخستین دوره لیگ کبدی باشگاه‌های استان قم است و بدون شک این اقدام، توسعه رشته کبدی در قم را متحول می‌کند.

رشیدی بیان کرد: طرح توسعه کبدی قم محدود به بخش مردان نیست و در بخش بانوان نیز برنامه استعدادیابی منطقه‌ای در پایگاه‌های کبدی استان انجام می‌شود و امیدواریم خروجی این طرح، درخشش تیم‌های کبدی مردان و زنان قم در مسابقات قهرمانی کشور باشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر در قم مشکل کمبود مربی نداریم و حتی یک مربی قمی در تیم ملی کبدی حضور دارد که این امر، نشان دهنده غنای فنی کبدی قم است اما در بخش بازیکنان، مشکل داریم و علت آن رکود کبدی در یکی دو سال اخیر بوده است.

رئیس هیئت کبدی قم تصریح کرد: برنامه‌هایی برای توسعه و آشنایی با رشته کبدی در مدارس تدوین کردیم اما اداره کل آموزش و پرورش استان قم اعتقاد دارد رشته کبدی خطر دارد و ما نسبت به این دیدگاه گلایه داریم.

رشیدی خاطرنشان کرد: بر اساس رایزنی هیئت کبدی استان قم و شهرداری قم مقرر شده همکاری مشترکی شکل گرفته و شهرداری فضایی را برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقاتی کبدی در اختیار ما قرار دهد و این گام مثبتی برای توسعه کبدی در قم است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com