کد خبر ۳۲۷۳۳ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
با پایان دیدارهای مرحله گروهی صورت گرفت

صعود 8 تیم به مرحله پلی‌آف کبدی جوانان کشور

چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف و حذفی رقابت‌های کبدی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در قم مشخص شد و عصر امروز دیدارهای پلی‌آف به انجام می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دیدارهای مرحله نهایی یازدهمین دوره پیکارهای کبدی رده سنی جوانان قهرمانی کشور امروز یکشنبه پانزدهم آذر ماه در حالی پیگیری شد که با پایان مسابقات مرحله گروهی هشت تیم جواز صعود به بازی‌های پلی‌آف یا حذفی را کسب کردند.

این در حالی است که تیم‌هایی حاضر در مرحله پایانی پیکارهای کبدی قهرمانی رده سنی جوانان کشور ابتدا به شکل دوره‌ای در گروه‌های چهارگانه با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت از هر گروه دو تیم مجوز صعود به جمع هشت تیم برتر را به دست آوردند.

تعداد 12 تیم حاضر در این مرحله در چهار گروه سه تیمی به شکل دوره‌ای با یکدیگر مسابقه دادند و سرانجام با صعود هشت تیم از گروه‌های چهارگانه، برنامه بازی‌های مرحله حذفی نیز با انجام چهار مسابقه مشخص شد تا تیم‌های برتر برای حضور در نیمه نهایی نیز مشخص شوند.

در حالی که سالن شهید محمود رضائیان قم میزبانی این رقابت‌ها را تا روز دوشنبه شانزدهم آذر ماه بر عهده دارد از گروه نخست و در پایان جدال تیم‌های جوانان هیئت کبدی گلستان، مرکزی و آذربایجان غربی، تیم مرکزی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و گلستان به همراه آذربایجان غربی بالا آمدند.

بازی‌های گروه دوم از مرحله نهایی رقابت‌های کبدی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در قم با جدال تیم‌های هیئت کبدی سیستان و بلوچستان، خوزستان و یزد به انجام رسید و از این گروه تیم هیئت کبدی سیستان و بلوچستان به عنوان صدرنشین و هیئت خوزستان به عنوان تیم دوم صعود کردند.

در گروه سوم این مرحله کبدی‌باران جوان قم با تیم‌های هیئت کبدی قزوین و کرمانشاه رقابت کردند و با توجه به نتایجی که در این گروه رقم خورد در نهایت تیم هیئت کرمانشاه در صدر ایستاد و به همراه تیم دوم یعنی هیئت قم جواز صعود به مرحله حذفی را به دست آورد.

در پایان دیدارهای گروه چهارم از مرحله نهایی مسابقات یازدهمین دوره کبدی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در قم، از بین تیم‌های هیئت کبدی اصفهان، خراسان‌رضوی و همدان، تیم خراسان رضوی در مکان سوم ایستاد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

این دوره از رقابت‌های کبدی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در قم علاوه بر جنبه رقابتی به منظور کسب مقام‌های برتر، به واسطه اینکه انتخابی تیم ملی برای شناخت برترین‌ها به منظور تشکیل اردوی تیم ملی جوانان کشورمان محسوب می‌شود، در اوج حساسیت امروز و فردا نیز در قم ادامه می‌یابد.

تیم‌های هیئت کبدی آذربایجان غربی، اصفهان، گلستان، همدان، سیستان و بلوچستان، قم، خوزستان و کرمانشاه که از گروه‌های چهارگانه به مرحله حذفی صعود کرده‌اند، از این مرحله تا بازی‌ نهایی به شکل حذفی به کار خود ادامه می‌دهند و بعد از اینکه تیم قهرمان مشخص شد از سوی کادر فنی تیم ملی کبدی جوانان ایران، ‌برترین‌ها و چهره‌های شاخص به تیم ملی راه می‌یابند.

برنامه بازی‌های مرحله پلی‌آف:

هیئت آذربایجان غربی – هیئت اصفهان

هیئت گلستان – هیئت همدان

هیئت سیستان و بلوچستان – هیئت قم

هیئت خوزستان – هیئت کرمانشاه

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com