کد خبر ۲۵۱۴۰ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
به منظور برخورداری مربیان از دانش روز فوتسال:

دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در قم برگزار می‌شود

دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا زیر نظر مدرس رسمی این رشته ورزشی با حضور مربیان مستعد فوتسال قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، فوتسال در بین ورزش‌های تیمی و گروهی موفق‌ترین رشته حال حاضر ورزش استان قم محسوب می‌شود و استعدادهای بسیار زیادی در این رشته ورزشی حتی بدون برخورداری و فراگرفتن آموزش دارای توانمندی و قابلیت بالا هستند.

این در حالی است که در بسیاری از رشته‌ها برای موفقیت باید دوره‌های آموزشی متعدد برگزار شود تا از بین تعداد بالایی ورزشکار در نهایت چند نخبه یا ورزشکار مستعد شناسایی شود اما در قم آنقدر استعداد فوتسال وجود دارد که گاهی اوقات مسئولین ورزش قم را با کمبود فضا و امکانات و حتی تیم‌هایی که بتوانند نبوغ و استعداد این بازیکنان را نشان بدهند مواجه هستند.

فوتسال استان قم در تمام ادوار مسابقات لیگ برتر فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور در سال‌های گذشته حضور داشته و همچنان نیز از تیم‌های پرسابقه حاضر در این لیگ است، ضمن اینکه از امسال تعداد دو تیم به نمایندگی از فوتسال قم در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور حضور دارند.

در 16 دوره‌ای که از مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور سپری شده است فوتسال استان قم با نام‌های متعددی همچون فراز، ارم‌کیش، کیش‌ایر، صبا و ماهان تندیس در سطح اول فوتسال ایران حضور داشته و سه مقام نایب قهرمانی و یک عنوان قهرمانی جام حذفی فوتسال را در اختیار دارد و چنانچه به استعدادهای این رشته توجه شود قطعا قم می‌تواند بیش از یک تیم در این سطح داشته باشد.

از سوی دیگر از حدود هشت سال قبل یک اقدام مفید و مثبت توسط متولیان فوتسال قم انجام شده و آن برگزاری مسابقات لیگ فوتسال باشگاه‌های استان قم است که در دسته‌های اول و دوم به انجام می‌رسد و هر کدام از این لیگ‌ها بیش از 10 تیم دارند و هنوز نیز متقاضی دارند.

با توجه به این بضاعت اکنون کمیته آموزش هیئت فوتبال قم برای برگزاری دوره مربی‌گری سطح یک فوتسال آسیا در قم برنامه‌ریزی کرده است تا مربیان فعال در این رشته ورزشی از علم روز فوتسال دنیا برخوردار شوند و به خوبی استعدادهای این رشته را هدایت کرده و آموزش بدهند.

به دلیل اینکه کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال توجه ویژه‌ای به ارتقای سطح فنی مربیان رشته‌های فوتبال و فوتسال استان‌های سراسر کشور دارد، دستورالعمل‌هایی برای برگزاری دوره‌های مربیگری و دانش افزایی به استان‌ها ابلاغ کرده است و این دوره در همین زمینه برگزار می‌شود.

به همین دلیل با برنامه‌ریزی کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم قرار است دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در قم برگزار شود دوره‌ای برای حضور در آن از مربیان فوتسال استان‌های قزوین، زنجان و قم دعوت به عمل آمده و پیش‌بینی این است که این دوره در مهر ماه امسال در قم برگزار شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com