کد خبر ۲۶۸۱۰ انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
روح پرور خبر داد:

برگزاری دوره‌های مربیگری دروازه بانی و درجه یک فوتسال آسیا در قم

دبیر کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم با بیان اینکه مربیان فوتبال و فوتسال مجاز به فعالیت در مدارس فوتبال غیر قانونی نیستند، از برگزاری دوره‌های مربیگری درجه یک فوتسال آسیا در قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، اکبر روح پروراظهار داشت: کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم یکی از فعال‌ترین کمیته‌های آموزش هیئت‌های فوتبال سراسر کشور است و دور‌های ارتقای مربیگری، دانش افزایی فوتبال و فوتسال و کارگاه‌های علوم ورزشی مرتبط به حوزه فوتبال و فوتسال را برگزار می‌کند.

وی افزود: اخیرا تعدادی از مربیان قمی برای حضور در دوره آموزشی مربیگری B کنفدراسیون فوتبال آسیا در شمال کشور حضور پیدا کردند و یک دوره کلاس مربیگری درجه C کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به زودی در قم برگزار می‌شود.

دبیر کمیته آموزش هیئت فوتبال قم گفت: دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا نیز در قم برگزار می‌شود و با توجه به سطح بالای فوتسال در قم، مربیان بسیاری از قم و تعدادی از استان‌ها در این کلاس ارتقای مربیان، حضور پیدا می‌کنند در حالی که قم پیش از این نیز سابقه میزبانی از این دوره را داشته است.

روح پرور بیان داشت: برگزاری یک دوره مربیگری دروازه بانی با حضور جلال بشرزاد دروازه‌بان سابق تیم ملی کشورمان و سایپا، در دستور کار قرار گرفته و در صورت استقبال متقاضیان با همکاری کمیته آموزش فدراسیون فوتبال، این دوره در قم برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره مدارس فوتبال تابستانی عنوان کرد: مربیان فوتبال و فوتسال مجاز به فعالیت در مدارس فوتبال غیر قانونی نیستند و بر اساس هماهنگی با کمیته جوانان، مقرر شده است مربیانی که در این مدارس فعالیت می‌کنند از ارتقا به درجات بالا‌تر مربیگری محروم شوند.

دبیر کمیته آموزش هیئت فوتبال قم افزود: کلیه مربیانی که در مدارس فوتبال و فوتسال استان فعالیت می‌کنند باید دوره آموزشی Grassroot فیفا را که گواهی نامه‌ای با اعتبار دو ساله به همراه دارد بگذرانند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com