کد خبر ۲۵۱۴۲ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۵
به همت کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم:

دوره دانش‌افزایی فوتبال فیفا در قم برگزار می‌شود

دوره‌های دانش‌افزایش فوتبال با حضور مدرس فدراسیون جهانی فوتبال با حضور مربیان فعال در این رشته ورزشی پرمخاطب در قم برگزار می‌شود.

به گزارش قم نا ، تلاش برای تحول در فوتبال استان قم چند سالی است که آغاز شده و بعد از تلاش برای اجرای طرح آسیا ویژن در قم اکنون گام‌های دیگری توسط مسئولین هیئت فوتبال استان قم در بخش‌های مختلف آن برای تحول در فوتبال قم در حال انجام است.

فوتبال به عنوان رشته‌ای پرمخاطب از زمان انتقال دائمی و رسمی تیم فوتبال صبا به استان قم،‌ در بین علاقمندان به این رشته ورزشی جایگاه بسیار ویژه‌ای پیدا کرده است، هر چند در گذشته نیز فوتبال قم طرفداران و بازیکنان بسیار زیادی داشت اما چند سالی با رکود زیاد مواجه شده بود.

ساماندهی مدارس فوتبال و فوتسال، تلاش برای سرمایه‌گذاری بر رو‌ی رده‌های سنی پایه، فعال کردن لیگ‌های استانی و برگزاری منظم آن در رده‌های سنی مختلف، پیگیری اعزام تیم‌های رده‌های سنی گوناگون فوتبال قم به لیگ‌های فوتبال کشور و برداشتن گام‌های استوار در زمینه ارتقاء دانش نیروی انسانی مرتبط با فوتبال از جمله اقداماتی است که در چند سال اخیر در فوتبال قم صورت می‌گیرد.

فوتبال قم از زمان حضور تیم صبا در این استان و همچنین از سالی که صبا نماینده فوتبال استان قم در مسابقات بالاترین سطح باشگاه‌های فوتبال کشور یعنی لیگ برتر شده است، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و اکنون قم نیز جزو یکی از معدود استان‌هایی است که در سطح اول فوتبال کشور تیم‌داری می‌کند.

بسیاری از مربیان و فوتبالیست‌های استان قم با هدف اینکه روزی بتوانند به تیم شهر خود یعنی صبا خدمت کنند و با حضور در کادر فنی و بازیکنان این تیم بتوانند توانمندی و قابلیت خود را به خوبی نمایش بدهند و به اثبات برسانند، رویکرد خود را برخورداری از دانش روز این رشته ورزشی قرار داده‌اند.

به همین دلیل مربیان جوان و جویای نام گام به عرصه مربیگری در این رشته ورزشی گذاشته‌اند و با حضور در دوره‌های متعدد آموزشی و کارگاه‌های ارتقاء دانش فوتبال سعی در حرکت به سمت توسعه فوتبال از طریق دانش روز این رشته ورزشی دارند تا فوتبالیست‌های استان قم از رده‌های سنی پایه زیر نظر مربیان با دانش آموزش دیده و به صورت حرفه‌ای پرورش یابند.

کمیته آموزش در هیئت فوتبال استان قم در کنار دیگر کمیته‌های اقدامات خوبی در چند سال اخیر برای تحول در فوتبال استان قم انجام داده و در جدید‌ترین برنامه آموزشی خود برای برگزاری دوره دانش‌افزایی فوتبال زیر نظر مدرس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تلاش می‌کند.

این در حالی است که فوتبال قم در سال گذشته با تکیه بر دانش مربیان بومی خود در تمام لیگ‌های پایه فوتبال کشور حضور یافت و در لیگ دسته اول امید کشور به مقام نایب قهرمانی و جواز صعود به لیگ برتر رسید و در لیگ‌های منطقه‌ای کشور 4 نماینده قم به دور دوم راه یافته‌اند.

منبع :فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com