کد خبر ۲۵۲۸۹ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
به مناسبت سالروز ولادت امام محمد باقر(ع)

برنامه «چشمه‌سار علم» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «چشمه‌سار علم» از این رسانه به مناسبت سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز میلاد امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: برنامه چشمه‌سار علم ویژه سالروز ولادت پیشوای پنجم شیعیان تولید شده که روز 30 فروردین از ساعت 21:25 تا 23 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین سیره عبادی امام محمد باقر(ع) در قالب دعا کردن در سحر، رابطه انسان با خدا، گریه و تضرع به درگاه خدا، نیایش و راز و نیاز، وصیت به کم نشمردن معصیت، دوام یاد خدا، اصرار در دعا، ارزش اشک و... در این برنامه مطرح می‌شود.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف از پخش برنامه «خورشید دانش» همزمان با روز میلاد امام محمد باقر(ع) خبر داد و افزود: این ویژه برنامه روز دوشنبه 31 فروردین از ساعت 8:40 تا 10 از این رسانه پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تبیین سیره تربیتی امام محمد باقر(ع) در قالب تربیت اجتماعی و خانوادگی در این برنامه مطرح می‌شود.

صفایی با اشاره به مهم‌ترین محورهای موضوعی مرتبط با زندگانی امام محمد باقر(ع) گفت: سیره اجتماعی امام محمد باقر(ع) در قالب حضور سازنده و مؤثر در جامعه، حفظ وحدت و یکپارچگی امت، روش‌های قهرآمیز علیه ظلم و فساد، القای روح ظلم‌ستیزی در پیروان، تأمین محرومان و نیازمندان، احترام به حقوق اجتماعی مؤمنان، ایستادگی بر حق، مودت اجتماعی و ... را به عنوان محورهای برنامه‌سازی می‌توان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سیره تربیتی امام محمد باقر(ع) در زمینه معلمان و آثار نیک و بد تعلیم، خودشناسی، پند و تذکر و اصلاح جامعه، ارزش‌ها و کرامت‌های اخلاقی، پرهیز از امید کاذب و محبت اهل بیت(ع) و شادابی از دیگر موضوعات دارای ظرفیت برنامه‌سازی است.

مدیر گروه معارف و علوم اهل بیت(ع) رادیو معارف عنوان کرد: سیره عبادی، سیره اعتقادی امام محمد باقر(ع)، امام محمد باقر(ع) و تربیت فرزند، منش اقتصادی امام محمد باقر(ع)، شهادت امام(ع)، ویژگی‌های ظاهری و شخصیتی امام(ع) و شخصیت علمی این امام بزرگوار از جمله موضوعاتی است که می‌توان در برنامه‌سازی از آنها استفاده کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com