کد خبر ۲۹۱۲۹ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۵
مدیرکل بهزیستی استان قم:

آسایشگاه قم با ورود خیران شبیه کهریزک می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: در صورتی که خیران وارد میدان شوند و با بهریستی همکاری داشته باشد فضای آسایشگاه قم مانند آسایشگاه کهریزک سرسبز و زیبا خواهد شد.

به گزارش قم نا ، رضا سلیقه با اشاره به شمار معلولان در قم بیان کرد: 27 هزار معلول به صورت مستمر از خدمات بهزیستی در بخش توانبخشی بهره می‌برند.

وی با اشاره به شمار هر یک از این معلولیت‌ها گفت: 950 نفر نابینا،‌ 2 هزار و 40 ناشنوا، 950 نفر بیمار اعصاب و روان، 4 هزار و 600 نفر معلول جسمی حرکتی و 4 هزار نفر بیمار ذهنی زیر پوشش بهزیستی بوده و از خدمات این سازمان برای توانبخشی بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه شمار معلولان ضایعه نخاعی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 390 آسیب دیده نخاعی از خدمات بهزیستی در استان قم استفاده می‌کنند که به دلیل مشکلاتی که دارند هزینه بسیاری برای نگهداری و مراقبت از ایشان لازم است.

وی با اشاره به مبلغ یارانه‌ای که برای نگهداری معلولان ضایعه نخاعی از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود گفت: موسسه‌های خیره از این افراد نگهداری می‌کنند و از این یارانه بهره می‌برند ولی این مبلغ پاسخگوی نیازهای این افراد نیست.

سلیقه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شمار سالمندانی که در استان قم زندگی می‌کنند بیان کرد: کنند در استان قم در حال حاضر 82 هزار سالمند زندگی می‌کند که بیش از 200 نفر آنها در مراکزی که زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند نگهداری می‌شوند و مابقی هم از خدمات توانبخشی استفاده می‌کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فضای سبز و زیبای آسایشگاه کهریزک گفت: برای ایجاد این فضا در قم لازم است که خیران وارد میدان شوند و با همکاری بهزیستی فضایی مناسب را برای سالمندان ایجاد شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com