کد خبر ۲۵۵۱۹ انتشار : ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
رئیس هیئت دوومیدانی استان قم خبر داد

اعزام مردان و بانوان دوومیدانی‌کار قم به رقابت‌های آغاز فصل کشور

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم گفت: تیم‌های مردان و بانوان هیئت قم در ماه جاری به رقابت‌های آغاز فصل دو و میدانی کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش قم نا ، علی رضایی اظهار کرد: در تقویم فدراسیون دو و میدانی هر ساله در فصل بهار و پیش از شروع مسابقات لیگ دو و میدانی باشگاه‌های کشور، رقابت‌هایی با عنوان آغاز فصل دو و میدانی ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز با وجود اینکه فدراسیون دو و میدانی هنوز متولی ندارد و از سوی وزارت ورزش و جوانان سرپرست این فدراسیون معرفی نشده اما با تلاش‌های دبیر فدراسیون،‌ برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات آغاز فصل دو و میدانی کشور در سال 1394 صورت گرفته است.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم تصریح کرد: اینکه فدراسیون دو و میدانی مدت‌ زیادی است رئیس یا سرپرست ندارد به ضرر این رشته ورزشی مدال‌آور و موفق است زیرا دو و میدانی ایران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده‌های سنی مختلف را پیش‌رو دارد و امیدواریم با تدبیر وزارت ورزش و جوانان هر چیه سریع‌تر این مشکل رشته مادر ورزش کشور برطرف شود.

وی در ادامه بیان داشت: بعد از برنامه‌ریزی‌هایی که برای اعزام تیم‌های رده‌های سنی مختلف هر 2 بخش دختران و پسران هیئت دو و میدانی قم به رقابت‌های قهرمانی کشور داشتیم اکنون در تدارک آماده‌ کردن تیم‌های مردان و بانوان قم برای حضور در مسابقات آغاز فصل دو و میدانی ایران هستیم.

رضایی تصریح کرد: امسال مسابقات دو و میدانی آغاز فصل قهرمانی کشور از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این پیکارها پیش از اعزام تیم ملی دو و میدانی کشورمان به رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و به نوعی مهمترین و آخرین ملاک برای انتخاب بهترین‌ها به منظور عضویت در تیم ملی است.

وی یاد آور شد:‌ ما در حال حاضر از نظر مالی و البته کمبود برخی امکانات به ویژه در بخش بانوان مشکل داریم ولی با این وضعیت تلاش می‌کنیم تا تیم‌های مردان و بانوان قم با بهترین نفرات و در شرایطی مطلوب از نظر آمادگی در مسابقات آغاز فصل دو و میدانی کشور حضور یابند.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم تصریح کرد: در بخش آقایان تیم هیئت دو و میدانی قم با ترکیب نفراتی همچون رضا ملک‌پور دارنده مدال نقره جوانان آسیا، میلاد دریساوی رکورددار پرش سه‌گام ایران و محمدمحسن ربانی نفر نخست بیش از یک دهه پرش با نیزه ایران به میدان می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بانوان نیز سعی ما این است که بهترین نفرات مسابقات سال گذشته قهرمانی کشور و همچنین نفراتی که امسال در رده سنی نوجوانان در تیم قم بودند به رقابت‌های سال 94 آغاز فصل دو و میدانی کشور اعزام شوند تا برای عضویت در تیم ملی تلاش کنند.

رضایی در پایان از انتخاب محمدرضا فریدی برای عضویت در تیم ملی نجوانان ایران خبر داد و افزود: رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در آستانه پیکارهای دو و میدانی قهرمانی 2015 رده سنی نوجوانان آسیا در اوج حساسیت برگزار شد و محمدرضا فریدی طلای 400 متر و نقره 200 متر را کسب کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com