کد خبر ۲۶۴۲۵ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
رضایی:

شانس بالای دو ومیدانی کاران قمی برای اعزام به المپیک ۲۰۱۶

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم با بیان اینکه دو و میدانی کار قمی در مسابقات نوجوانان جهان در کلمبیا شرکت می‌کند، گفت: ۲ نفر از دو و میدانی کاران قم برای اعزام به المپیک ۲۰۱۶ شانس زیادی دارند.

به گزارش قم نا ، علی رضایی یکشنبه شب در سمینار ورزش قم در المپیک و بازی‌های آسیایی اظهار داشت: با توجه به تعدد مواد رشته دو و میدانی، هیئت دو و میدانی برای انجام برنامه‌های خود با چالش‌های زیادی مواجه است اما تاکنون برنامه‌های این هیئت توقفی نداشته است.

وی افزود: اخیرا در مسابقات دو و میدانی نوجوانان دختر و پسر کشور و مسابقات آغاز فصل بزرگسالان حضور داشتیم و محمدرضا فریدی از قم نیز با یک طلا و یک نقره در مواد ۴۰۰ و ۲۰۰ متر به عنوان نماینده ایران در مسابقات آسیایی قطر انتخاب شد اما به دلیل اشتباه یکی از عوامل تیم، نام وی در فهرست آغازین مسابقه رد نشد و نتوانست در این مسابقات شرکت کند.

رئیس هیئت دو و میدانی قم گفت: فریدی اوایل تیرماه برای حضور در مسابقات دانش آموزی جهان به چین می‌رود و سپس در مسابقات دو و میدانی نوجواانان جهان در کلمبیا شرکت می‌کند و اگر روی این ورزشکار جوان سرمایه گذاری کنیم وی ظرفیت حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی در سال ۲۰۱۸ را دارد.

رضایی بیان داشت: جدی‌ترین شانس حضور در المپیک از سوی دو و میدانی کاران قمی متعلق به میلاد دریساوی است که رکورد پرش سه گام ایران را در اختیار دارد و در صورتی که اتفاق خاصی ندارد وی می‌تواند در المپیک حاضر باشد البته باید پشتیبانی لازم از وی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم امکان حضور و اسکان مربیان ورزشکاران دارای شانس مدال را در قم فراهم کنیم، بخت بهتری برای ورزشکارانمان متصور خواهیم بود چنان که در حال حاضر میلاد دریساوی و محمد حسین اسکندری مجبور به برگزاری تمرینات در خارج از قم هستند و اگر تمرینات این ورزشکاران به قم منتقل شود شانس این ۲ ورزشکار افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت دو و میدانی قم تصریح کرد: محمدحسین اسکندری در ماده پرتاب وزنه یکی از امیدهای ما برای کسب سهمیه المپیک است که پیش از این با مشکل آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می‌کرد اما مصدومیت وی رفع شده و می‌توانیم روی موفقیت وی به شرط پشتیبانی کافی از این ورزشکار حساب باز کنیم.

رضایی افزود: شهناز جعفری‌زاده دو و میدانی کار بانوی قمی نیز یکی از امیدهای ما برای حضور در المپیک آسیایی است و این ورزشکار در زمره ورزشکاران جوانی است که برای ورزش قم ظرفیت محسوب می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com