کد خبر ۲۵۵۷۹ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

پارک ثامن برای مقابله با ریزگردها احداث می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با ورود ریزگردها به قم، پارک ثامن با ردیف بودجه مصوبات سفر رهبری به قم در حال احداث است.

به گزارش قم نا ، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم که در تالار کوثر اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، ‌اظهار کرد: مهندس عفتان در طول مدت خدمت در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ بیت‌المال و منابع طبیعی و رسیدگی به مشکلات روستاها به صورت جدی تلاش کرد.

وی به سابقه حضور عفتان در پشت جبهه و ساخت سنگر برای رزمندگان اشاره و بیان کرد: این مدیر جهادگر در طول سال‌های خدمت به حفظ منابع ملی اهتمام داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده و ما هم به عنوان نمایندگان ملت مانند زمان‌های گذشته در کنار دولت هستیم و ایشان را صمیمانه یاری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت اداره کشور بسیار سنگین است،‌ گفت: ما باید دست دولت را به گرمی بفشاریم و صمیمانه در کنار دولت قرار بگیریم.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد:‌ کشور در وضعیت حساسی قرار دارد و نیاز به وحدت و همدلی دولت و ملت بیش از پیش وجود دارد که باید در این زمینه از دولت حمایت کنیم.

وی همچنین به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده اشاره کرد و گفت: این تیم باید مورد حمایت ملت قرار بگیرند تا بتوانند نسبت به احقاق حقوق ملت ایران از دشمنان اقدام کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیر جدید اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اظهار کرد: باید همانگونه که رهبر معظم انقلاب تکلیف بعضی مسائل مانند کوه‌خواری را روشن کردند به این مسئله آگاه بوده و حتی برای ساختن مراکز علمی نیز مجوز ساخت و ساز در منابع طبیعی داده نشود.

وی با اشاره به زمین‌هایی که در روستاها وجود دارد گفت: بیشتر زمین‌های روستایی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص دارد ولی کمترین در آمد از این منابع نصیب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می‌شود.

امیرآبادی ادامه داد:‌ استان قم به دلیل برخی شرایط در حال تبدیل شدن به کانون بحران است که از آن جمله می‌توان به ریزگردها، خشک شدن دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان اشاره کرد.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: نباید بگذاریم دو دریاچه نمکین که در استان قم وجود دارد به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی استان قم جهت حرکت ریزگردها به سمت قم را شمال شرق و غرب ذکر کرد و ادامه داد: پارک ثامن برای مقابله با ریزگردهایی که از شمال غرب به سمت قم می‌آمدند با بودجه مصوبات سفر رهبری در حال ساخت است که امیدواریم تمام مشکلات برطرف شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com