کد خبر ۲۹۷۷۹ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
در تذکر شفاهی مطرح شد:

انتقاد نماينده قم از تعطيلی سه هفته ای مجلس

نماینده مردم قم با انتقاد از تعطیلی سه هفته ای مجلس شورای اسلامی گفت : 54 نفر از نمایندگان از هیات رئیسه درخواست کردند در مدت زمان تعطیلات تابستانی مجلس و هفته سرکشی به حوزه های انتخابیه تجدید نظر شود که متاسفانه هیات رئیسه اعتنایی نکرد .

به گزارش قم نا ، احمد امیرآبادی فراهانی در تذکری شفاهی با اشاره به تعطیلات 30 روزه تابستانی مجلس تصریح کرد : طبق آئین نامه داخلی مجلس با درخواست حداقل 50 نفر از نمایندگان یا تقاضای دولت ،‌ رئیس مجلس می تواند در اوقات تعطیلات نیز جلسات مجلس را به صورت فوق العاده تشکیل دهد .

وی افزود : آئین نامه صراحت دارد که زمان تعطیلات باید به رای گذاشته شود ولی با وجود درخواست نمایندگان معترض به پشت سر هم قرار گرفتن هفته سرکشی به حوزه های انتخابیه با تعطیلات دو هفته تابستانی، هیات رئیسه تصمیم خود را گرفته است .

نماینده مردم قم ادامه داد : تعطیلی 25 روزه مجلس سبب می شود که عده ای هجمه وارد کنند که مجلس شورای اسلامی تعطیل است ، برجام مانده ، کنگره بررسی می کند پس مجلس ما چکار می کند ؟

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده گفت : این درخواست در هیات رئیسه بررسی شد لذا با در نظر گرفتن برنامه ریزی همکاران ما در خصوص این تعطیلات و با توجه به شکل گیری کمیسیون ویژه برجام که جلسات آن در ایام تعطیلات برگزار خواهدشد تصمیم گرفته شد برنامه ریزی نمایندگان را تغییر ندهیم .
ابوترابی فرد افزود : اگر احیاناً کمیسیون ویژه بررسی برجام به این نتیجه برسد که باید در مدت تعطیلات جلسه علنی تشکیل شود موضوع بررسی و در صورت لزوم جلسه تشکیل خواهدشد .

فایل های پیوست شده :
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com