کد خبر ۲۵۸۱۴ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) مطرح کرد

ورود جدی مسئولان و خیرین در عرصه مدرسه‌سازی

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: مسئولان آموزشی و خیرین در عرصه مدرسه‌سازی باید حضوری فعال داشته باشند تا کمبودهای این بخش برطرف شود.

به گزارش قم نا ، آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه مرحومه نفیسه فاضلی که در منطقه نیروگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: احداث مدارس، کمبودهای فضای آموزشی را برطرف می‌کند، به این ترتیب محرومیت‌های موجود در این بخش برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی در استان قم دارای سابقه طولانی است، به طوری که در دوران آیت‌الله فاضل‌لنکرانی با توجه به کمبودها این امر مقدس شروع شد و زیر نظر این مرجع تقلید ادامه پیدا کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اهمیت مدرسه‌سازی گفت: روایات فراوانی در زمینه ارزش علم و علم‌آموزی و خدمت به ترویج علوم ذکر شده، بنابراین این روایات اهمیت مدرسه‌سازی را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی زیربنای آموزش بوده و خدمت به اهل بیت (ع) و علم‌آموزی را در برمی‌گیرد، گفت: مدرسه‌سازی از جمله اموری است که آخرت انسان‌ها را تضمین می‌کند و در روز قیامت از پناه و امان خداوند بهره‌مند می‌شوند.

فاضل‌لنکرانی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی بسیج همگانی باید صورت گیرد، که لازمه آن ورود جدی مسئولان آموزش و پرورش و خیرین است تا کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

وی عنوان کرد: شهر قم مرکز علم و دانش است، بنابراین شایسته نیست در این شهر کمبود فضای آموزشی وجود داشته باشد.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com