کد خبر ۲۵۸۱۹ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

همایش نقش گردشگری در توسعه استان قم برگزار می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از برگزاری همایش نقش گردشگری در توسعه استان از منظر اقتصاد مقاومتی در روز 28 اردیبهشت در دانشگاه قم خبر داد.

به گزارش قم نا ، یونس عالی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در ایام نوروز اظهار کرد: این ستاد از روز 27 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین‌ماه امسال در حال خدمت‌رسانی به زائران و مسافران قمی بود.
وی افزود: در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم 11 کمیته مشغول فعالیت بودند که از جمله آنها می‌توان به کمیته‌های اسکان، بهداشت و درمان، اطلاع‌رسانی، خدمات شهری و تامین امنیت اشاره کرد.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه کمیته اسکان و امداد و درمان در ایام تعطیلات نوروزی فعالیت خوبی داشتند، گفت: تمام کمیته‌های ستاد تسهیلات زائرین تلاش می‌کردند تا خدمات در خور شأن به مسافران و زائران حرم کریمه اهل بیت (ع) ارائه کنند.
عالی‌پور تصریح کرد: در ایام نوروز حدود 10 هزار نفر در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی بودند.
وی با اشاره به اینکه امسال سال آرام و بدون دغدغه‌ای را در استان داشتیم، ادامه داد: شاهد یکی از بهترین سال‌ها در خدمات‌دهی به مسافران و زائرین شهر مقدس قم بودیم و به عنوان یکی از بهترین استان‌ها در خدمات‌دهی به مسافران در کشور انتخاب شدیم.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران امسال در ایام نوروز نمایشگاه فرهنگی را برای بازدید مسافران و زائران برپا کرده بودند.
عالی‌پور با اشاره به شمار مسافرت‌های انجام شده به استان گفت: بیش از 11 میلیون مسافرت به استان قم انجام شده است و بیش از یک میلیون نفر در ایام نوروز در قم اقامت داشتند.
وی اضافه کرد: در راستای خدمات‌دهی به مسافران و زائرانی که در ایام نیمه‌شعبان به قم سفر خواهند کرد تاکنون سه جلسه در استانداری برگزار شده است تا به این وسیله وظایف دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی به زائران در ایام نیمه شعبان مشخص شود.
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به همزمانی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و نیمه شعبان گفت: 11 کمیته در استانداری برای خدمات‌دهی مناسب به افرادی که قصد حضور در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و مراسم نیمه شعبان را دارند، تشکیل شده است.
عالی‌پور تاکید کرد: همایش نقش گردشگری در توسعه استان از منظر اقتصاد مقاومتی در روز 28 اردیبهشت‌ماه با هدف معرفی ظرفیت‌های زیارتی و استفاده از نظرات نخبگان در دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com