کد خبر ۲۵۸۳۱ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
علیزاده خبر داد:

تشکیل ۳۹۰پرونده ضایعه نخاعی در قم/ شناسایی ۲هزار معلول در روستاها

معاون توانبخشی بهزیستی قم از تشکیل ۳۹۰ پرونده ضایعه نخاعی در بهزیستی این استان خبر داد.

به گزارش قم نا ، مصطفی علیزاده توانمندسازی جسمی، فرهنگی و اجتماعی معلولان و ارائه خدمات توانبخشی، توانبخشی حرفه ای و توانبخشی اجتماعی را از ماموریت‌های معاونت توانبخشی بهزیستی ذکر کرد.

وی بیان کرد: بهزیستی تلاش می کند زمینه استقلال را در جامعه هدف خود تقویت کرده تا معلولان وابسته به دیگران نباشند و در همین راستا اولویت سازمان بهزیستی برای جامعه هدف خود، ارتقای روح و سطح خودباوری آنهاست.

معاون توانبخشی بهزیستی قم افزود: استفاده از وسائل توانبخشی، کمک هزینه های تحصیلی،  درمانی، حق پرستاری، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوائی سنجی و... از جمله خدمات حوزه توانبخشی این سازمان به جامعه هدف است.

علیزاده گفت: در حال حاضر ۳۹۰ پرونده ضایعه نخاعی در بهزیستی وجود دارد که ۶۵ نفر آنها ضایعه نخاعی کمری، ۵۹ نفر آنها ضایعه نخاعی گردنی و ۲۶۶ نفر آنها ضایعه نخاعی سینه ای هستند که از مستمری ماهیانه، تحویل وسائل توانبخشی و کمک هزینه حق پرستاری برخوردار هستند.

وی در ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه توانبخشی مبتنی بر جامعه افزود: این طرح بیش از ۱۰ سال همزمان با شروع طرح در بهزیستی قم به اجرا در آمده که هم اکنون در تمام بخش ها و روستاهای استان قم در حال اجراست.

علیزاده گفت: هزار و ۹۸۷ معلول در روستاها شناسایی شده اند که این تعداد معلول، توسط تسهیل گران محلی و میانی شناسائی شده و هم اکنون به این افراد خدمات ارائه می شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com