کد خبر ۲۵۹۴۵ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم:

مالکان با پرداخت عوارض‌های ساختمانی در آبادانی شهر سهیم می‌شوند

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: میزان درآمد شهرداری از طریق این عوارض ساختمانی تعیین می‌شود، بنابراین به این صورت می‌توانند در آبادانی شهر خود ایفای نقش بهتر و بیشتری داشته باشند.

به گزارش قم نا ، مصطفی تقی‌زاده قمی با اشاره به اهمیت همکاری مردم در پرداخت عوارض اظهار کرد: هر اندازه مردم همکاری بیشتری در زمینه پرداخت عوارض داشته باشند،‌ خدمات بهتری در محیط شهری ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مالکان در زمینه پرداخت عوارض کوتاهی کنند، باید نسبت به پرداخت جریمه اقدام کنند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به درآمدهای شهرداری قم گفت: درآمدهای ناپایدار از عوارض ساختمانی و ساخت و سازها به دست می‌آید، زمانی که ساخت و سازها رونق دارد، این درآمدها افزایش پیدا می‌کند، بنابراین نوسان در اینگونه درآمدها مشهود است.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها در محیط شهری باید با هماهنگی و مجوز شهرداری انجام شود، گفت: اگر مجوزهای لازم دریافت نشود، علاوه بر میزان عوارضی که افراد باید آن را پرداخت کنند، مبلغی به عنوان جریمه تعیین می‌شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر افراد عوارض را پرداخت نکنند، ممکن است رای تخریب برای آنها صادر شود و اگر اختلافی در زمینه میزان عوارض وجود داشته باشد، پرونده به کمیسیون دیگری ارجاع می‌شود.

وی عنوان کرد: نرخ جرایم ساختمانی برای کسانی که تخلف انجام می‌دهند،‌ افزایش پیدا می‌کند تا افراد مختلف پرداخت عوارض خود را به تعویق نیندازند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم یادآور شد: میزان عوارضی که باید از اراضی و املاک به صورت سالیانه پرداخت شود، عوارض نوسازی محسوب می‌شود، اگر این عوارض در سال خود پرداخت شود، مالک از 10 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان عوارض به صورت سالانه افزایش پیدا می‌کند، گفت: کسانی که عوارض خود را پرداخت نکنند،‌ علاوه بر جریمه، هر سال بر اساس نرخ جدید ملزم به پرداخت عوارض هستند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: مردم باید در نظر داشته باشند،‌ میزان درآمد شهرداری از طریق این عوارض تعیین می‌شود، از این طریق می‌توانند در آبادانی شهر خود ایفای نقش بهتر و بیشتری داشته باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com