کد خبر ۲۶۰۲۵ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۵
نماینده مردم قم در مجلس مطرح کرد

وعده نوبخت برای افزایش حقوق فرهنگیان /پرداخت‌های تبعیض‌آمیز باید حذف شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته سخنگوی دولت یازدهم حقوق فرهنگیان حداقل 700 هزار تومان و حداکثر 2.5 تومان افزایش داده می‌شود که امیدواریم این وعده تحقق پیدا کند.

به گزارش قم نا ، احمد امیرآبادی در سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و 103 شهید فرهنگی استان قم که ظهر امروز در سالن فرهنگیان این استان برگزار شد با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه اسلامی مدیون معلمان هستند اظهار کرد: اگر معلمان نبودند جامعه در جهل و نادانی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار سال تصریح کرد: نمایندگان مجلس برآمده از ملت هستند به همین علت با همدلی و همزبانی با دولت برای برطرف‌سازی مشکلات مردم جامعه اسلامی تلاش می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای منطقه ابراز کرد: وحدت کلمه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد و هر چند کارهای اجرایی سختی‌های بسیاری دارد اما نمایندگان برای برطرف‌سازی مشکلات مردم فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه فضای مناسبی میان دولت و مجلس وجود دارد مطرح کرد: لایحه‌های دولت از جمله خروج از رکود، بودجه سال 94 و تنظیم مقررات دولتی در سال گذشته در اولویت کار مجلس قرار داشت به همین علت نمایندگان ملت در مجلس به صورت دو شیفت و گاهی سه شفیت فعالیت می‌کردند.

امیرآبادی با بیان اینکه امیدواریم با تصویب لایحه‌های مذکور دولت بتواند مشکلات بخش تولید و اشتغال جامعه را برطرف کند گفت: برخی پرداخت‌های تبعیض‌آمیز باید حذف شود.

وی از حضور خود در دو اداره دولتی در ماه گذشته خبر داد و افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده خانمی با 18 سال سابقه و مدرک لیسانس در اداره‌کل انتقال خون استان 850 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند در صورتی که خانمی با 16 سال سابقه و مدرک لیسانس در اداره‌کل ثبت اسناد استان 2 میلیون و 950 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

امیرآبادی رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان را یکی از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در سال 94 چهار هزار میلیارد تومان معوقات فرهنگیان باید پرداخت شود به همین علت یک‌هزار و 700 میلیارد تومان از پرداخت‌های بی‌مورد به شرکت‌ها و بانک‌ها را کاسته‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مشکلات معیشتی فرهنگیان برطرف نشود وزیر آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان باید انجام شود و این رتبه‌بندی به معنای درجه‌دادن به این افراد نیست.

وی از اظهارات سخنگوی دولت یازدهم در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان یاد کرد و گفت: طبق گفته محمدباقر نوبخت حقوق فرهنگیان حداقل 700 هزار تومان و حداکثر دو میلیون و نیم تومان افزایش داده می‌شود که امیدواریم این وعده تحقق پیدا کند تا مشکلات معیشتی فرهنگیان برطرف شود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه جایگاه معلمان در جامعه اسلامی باید حفظ شود مطرح کرد: نیازهای مادی فرهنگیان باید برطرف شود تا این قشر فقط معلم باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از ادارات یک دفعه 100 درصد افزایش حقوق دارند ابراز کرد: افزایش حقوق نیروهای مسلح نیز باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این قشر مظلوم‌تر از فرهنگیان هستند و با توجه به مسائل امنیتی نمی‌توانند تجمع و اعتراضی داشته باشند؛ در فروردین ماه حقوق کارکنان دولت 15 درصد افزایش پیدا کرده است اما نیروهای مسلح افزایش حقوقی نداشته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پردیسان با توجه به وسعتی که دارد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و مدارس تحصیلی مورد نظر باید در این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه معلمان نمونه بسیاری در استان قم فعالیت دارند اظهار کرد: نواحی مختلف استان قم باید به صورت برابر از ظرفیت معلمان نمونه استان استفاده کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com