کد خبر ۲۶۰۵۵ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
در رده سنی نوجوانان

قم میزبان تکواندو قهرمانی کشور می‌شود

هیئت تکواندو استان قم قصد دارد از مسابقات تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی در تابستان سال جاری میزبانی کند.

به گزارش قم نا ، رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان بر اساس تقویم سال 1394 فدراسیون تکواندو برای مرداد ماه سال جاری و فصل تابستان برنامه‌ریزی شده است و تکواندوکاران آینده‌دار ایران برای کسب مدال به میدان خواهند آمد.

این در حالی است که سال گذشته رقابت‌های تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور در دی‌ماه به میزبانی هیئت تکواندو استان البرز و در شهر کرج به انجام رسید و میزبان توانست بالاتر از سایر تیم‌ها مقام قهرمانی را کسب کند و البته مقام سوم نیز به تیم هیئت تکواندو قم اختصاص یابد.

در آن دوره تیم هیئت تکواندو استان قم به سرمربیگری روح‌الله رضاپور در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور حضور یافت و توانست در 5 وزن از 10 وزن مسابقات مدال بگیرد، مدال‌هایی که در 2 وزن رنگ طلایی داشت و در 3 وزن نیز مدال برنز حاصل تلاش نمایندگان قم بود.

بعد از درخشش در مسابقات سال قبل تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان کشور که برای نخستین‌بار تکواندو قم را به مقام سوم تیمی ایران رساند، 5 نماینده قم به اردوی تیم ملی دعوت شدند و از بین آنها یک نفر به عنوان عضو ثابت تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا انتخاب شد.

نکته قابل توجه و اتفاق مهم‌تر از حاشیه رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان کشور در سال 1393 این بود که سرمربی تیم هیئت تکواندو استان قم یعنی روح‌الله رضاپور که از چهره‌های جوان و آینده‌دار این رشته در عرصه مربیگری به شمار می‌رود از سوی فدراسیون تکواندو برای هدایت تیم ملی انتخاب شد.

رضاپور چیزی نزدیک به 4 ماه به صورت متوالی با رها کردن زندگی و امورات شخصی خود در اردوهای تیم ملی تکواندو نوجوانان حضور داشت تا اینکه فروردین ماه سال جاری همراه با این تیم به رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در چین‌تایپه اعزام شد.

همراه با روح‌الله رضاپور مربی تکواندو قم، علی چهره‌قانی نیز عضو تیم ملی تکواندو و نماینده قم در این مسابقات بود و در نهایت این 2 نماینده قم همراه با تیم ملی تکواندو نوجوانان کشورمان توانستند مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به ارمغان بیاورند.

اتفاقات مثبت و قابل توجهی که برای تکواندو قم در مسابقات سال 93 قهرمانی نوجوانان کشور رخ داد حالا عزم هیئت تکواندو استان قم را جزم کرده تا در تعامل و ارتباط نزدیک با فدراسیون تکواندو میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور در سال 1394 را بر عهده بگیرد.

بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو، قرار است دوره جدید مسابقات تکواندو قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان بخش پسران و همچنین پیکارهای تکواندو قهرمانی دختران کشور در همین رده سنی در مرداد ماه به انجام برسد و تیم قم با هدایت روح‌الله رضاپور در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com